Ви тут:
PROвсе Суспільство 

Як протистояти негативу в соціальних мережах, – поради психологів

Не секрет, що сьогодні соціальні мережі, як джерело інформації мають значний рівень довіри аудиторії і здійснюють великий вплив на наше інформаційне поле. Але нерідко ми стикаємося із значним негативом і агресією в соціальних мережах. До інформаційної безпеки віртуального простору сьогодні потрібно ставитися обережно і виважено. Як навчитися протидіяти негативу з мережі, розповів психолог, директор Інституту психології ім. С.Костюка Сергій Максименко, повідомляє segodnya.ua

Згідно зі світовою статистикою, станом на січень 2018 року в Україні 58% населення користуються Інтернетом – це 22,59 млн осіб. З них – 79% користуються соціальними мережами (13 мільйонів осіб). Більшість українців довіряють соцмережах. Але не вся інформація, яка розміщена онлайн, є правдивою, корисною і психологічно безпечною. Досить часто соціальні мережі не є надійною платформою для отримання інформації, а навпаки, сприяють розпалюванню ворожнечі, зародженню конфліктів і суперечок.

Види негативу в соцмережах

Соціальні мережі – це простір, де ми нерідко висловлюємо своє обурення з різних приводів -від неякісних послуг і до політичних проблем. Це дозволяє нам не тільки висловити свою думку, знайти однодумців, прихильників, але і випустити пар, що перетворює нашу стрічку новин на нескінченний потік негативу. Негатив зазвичай буває:

свідомим;
навмисним;
неусвідомленим (випадковим).

Це завжди проявом реакції людини або групи людей на поточні події їх життя.

Як боротися з негативом у соціальних мережах

Існує кілька порад, які допоможуть протистояти негативу в соціальних мережах:

Конструктивний негатив. Користувач в доступній формі висловлює невдоволення з приводу чогось, підкріплюючи свої слова фактами і доказами. Він не намагається вас образити, а лише говорить про те, що можна було б покращити.

Рішення: працювати над своїм світоглядом, думками; щиро публічно дякувати людини за висловлену думку; після розмови можна запропонувати варіанти вирішення проблеми.

Важливим є те, що ні в якому разі не можна видаляти такі повідомлення. Саме вони показують користувачам, що ви недосконалі. А значить – справжні, а не ідеалізований образ з придуманим іміджем.

Імпульсивний негатив. Цей тип можна пов’язати з накопиченої злістю. Він обумовлюється переходами на особистості, образами і необгрунтованою критикою. Відрізняється узагальненими фразами, відсутністю конкретики.

Рішення: почекайте пару годин, поки людина “охолоне” і вже встигне забути про це; запитаєте що трапилося і в чому полягає проблема. Зазвичай, користувач буде відповідати спокійно і розповість про причини невдоволення в доступній формі.

Важливо! Не намагайтеся вести розмову з розлюченим чоловіком. І ні в якому разі не відповідайте на його повідомлення в тому ж тоні, що і він. Звичайно, якщо вам важлива власна репутація і емоційна гармонія.

Замовний негатив. Найскладніший в роботі вид негативу в Інтернеті, так як він має певну мету, підготовку і організацію. Обов’язково уточнюйте факти – дату і місце, подробиці ситуації, в яких беруть участь співробітники. Конкурентів, які замовили негатив, легко зловити на брехні, так як описувана ситуація – вигадана. Порівнюйте негативні відгуки між собою, один і той же чоловік буде писати приблизно однаково, навіть з різних акаунтів. Зверніть увагу на час появи, їх кількість за певний термін.

Рішення:  вимагайте аргументів і обгрунтувань критики; якщо доказів немає, будьте впевнені – негатив замовною.

Публічні листування в коментарях позбавлять вас від необхідності видаляти подібні повідомлення.

Тролінг. Такий негатив з’являється від людей, яким просто нема чим зайнятися. Вони будуть намагатися всіма способами вивести вас із себе за допомогою провокацій.

Рішення: нехтувати. Немає нічого гіршого для людини з дефіцитом уваги, ніж ігнорування спроб це увагу до себе привернути;
Видаляти і блокувати. Це стосується випадків, коли тролінг виходить за межі розумного і перший варіант не допомагає.

Не звертайте уваги на таких агресорів. Тільки так ви зможете контролювати власне інформаційне поле.

Перейти до вмісту