Ви тут:
Суспільство Цікавинки 

Через сучасні гаджети діти втрачають навички писати

Каліграфія, письмо сьогодні – частина програми другого класу. Тести серед старшокласників показали: чимало дітей до підліткового віку втрачають навички письма у зв’язку з відсутністю постійної практики.

Підлітки значну частину письмових завдань виконують на комп’ютерах і планшетах. До того ж технології нав’язують нові формати письмової мови. Короткі повідомлення, безліч посилань, схем приходять на місце багатосторінковим доповідям і викладам, які школярі готували кілька десятиліть тому, переписуючи уривки з книг, енциклопедій і журналів.

Фінляндія, США, Велика Британія і навіть Японія скорочують – а з часом і поготів скасують уроки каліграфії та прописів молодшим школярам. Педагоги стверджують, що навички письма від руки сьогодні не потрібні, і перерозподіляють години на користь інформатики та викладання друкування на клавіатурі. Водночас фінські школи не обмежують охочих навчитися красиво та швидко писати від руки: для таких дітей організовані факультативні заняття.

Японія, один із лідерів у галузі електроніки та комп’ютерних технологій, посідає третє місце у світі за кількістю користувачів Інтернетом. Як наслідок, змінюється і письмова японська: вона стає лаконічнішою і простішою.

Багато експертів у сфері педагогіки виступають проти рішень сучасних шкіл поступово відмовитися від викладання навичок письма. Вони переконані: розвиток дрібної моторики шляхом писання на папері покращує когнітивні здібності дітей. Дослідження показали: краще запам’ятовується те, що написане від руки.

Японський каліграф і художник Хіракі Сато вважає:

“Письмо від руки необхідно зберегти як один із найважливіших пластів національної культури. Він також переконаний, що правильне та вдумливе накреслення ієрогліфів слугує гармонізації свідомості, покращує розумовий процес і навіть фізичний стан особи яка пише. Це вправа на чіткість, пильність і логіку мислення. І як будь-яка фізична діяльність, письмо потребує постійної практики“.

За матеріалами порталу “Педагогічна преса”