Ви тут:
Полтавщина Прес-релізи Суспільство 

У Другому полтавському місцевому центрі з надання БВПД підбили підсумки роботи за 2018-й

Другий полтавський місцевий центр з надання БВПД розпочав свою роботу 3 1 липня 2015 року. З 1 вересня 2016 року відкрилися бюро правової допомоги в районах області, зокрема до складу Центру увійшли: «Гадяцьке бюро правової допомоги», «Диканське бюро правової допомоги», «Зіньківське бюро правової допомоги» та «Машівське бюро правової допомоги».

Основним завданнями, над якими працював місцевий Центр у 2018 році були: підвищення правової свідомості, культури та освіченості населення (правопросвітництво), надання безоплатної первинної та вторинної правової допомоги, забезпечення доступу до електронних сервісів Міністерства юстиції України.

У 2018 році до Центру звернулося 6230 клієнтів. Безоплатну первинну правову допомогу отримала 5604 особи. Безоплатної вторинної правової допомоги потребували 626 громадян, з них: 265 – отримали адвоката за рахунок держави, а 371 – представника з числа штатних юристів Центру. Понад 90% справ, по яких було прийнято судові рішення, вирішено позитивно на користь клієнтів Центру.

Так до офісу у м. Полтава звернулося 1876 громадян, «Гадяцьке бюро правової допомоги» відвідали 1310 клієнтів, «Диканське бюро правової допомоги» – 812 осіб, «Зіньківське бюро правової допомоги» – 1324 та «Машівське бюро правової допомоги» – 909.

Питання, з якими звертались особи стосувалися переважно житлових спорів, зокрема визнання особи такою, що втратила право на користування житлом та примусового зняття з реєстрації місця проживання, а також спадкових та сімейних спорів, договірних відносин (розірвання договорів з кредитними спілками та стягнення заборгованості).

Виходячи з аналізу звернень громадян до Центру можна зробити висновки, що найбільше було подано звернень від осіб, які перебувають під юрисдикцією України, якщо їхній середньомісячний дохід не перевищує двох розмірів прожиткового мінімуму, розрахованого та затвердженого відповідно до закону для осіб, які належать до основних соціальних і демографічних груп населення. На другому місці звернення від громадян, які належать до категорії особи з інвалідністю, які отримують пенсію або допомогу, що призначається замість пенсії, у розмірі, що не перевищує двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб. Третє місце – ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Центром практикується надання адресної допомоги особам з обмеженими можливостями, одиноким та особам похилого віку. Якщо клієнт за станом здоров’я не має змоги особисто прибути до місцевого Центру чи бюро правової допомоги, фахівці Центру виїжджають до місця перебування клієнта та надають йому безоплатну правову допомогу. У 2018 році адресну безоплатну правову допомогу надано 11 громадянам.

Також надання безоплатної правової допомоги здійснюється під час виїздів юристів Центру до установ – партнерів (бібліотеки, територіальні центри соціального обслуговування населення, ОТГ, центри зайнятості, освітні заклади, інтернати, органи влади тощо) в рамках роботи дистанційних та мобільних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги. Центром створено мережу з 59 дистанційних та 100 мобільних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги, під час функціонування яких фахівцями Центру надано безоплатну правову допомогу 809 особам.

З метою підвищення правової обізнаності громадян у 2018 році Центром проведено 414 правопросвітницьких заходи для різних категорій громадян: учнівська молодь, учасники бойових дій, учасники АТО, внутрішньо переміщені особи, інваліди, пенсіонери тощо. Такі заходи проводилися на різну правову тематику, враховуючи цільову категорію та її проблемні питання.

Нагадуємо, що реалізувати своє право на безоплатну правову допомогу та скористатися електронними сервісами Міністерства юстиції України громадяни можуть, звернувшись до Другого полтавського місцевого центру з надання безоплатної вторинної допомоги за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 37/40, тел.: 56-02-88, 0-800-213-103 (гаряча лінія, безкоштовно зі стаціонарних і мобільних телефонів).

Перейти до вмісту