Ви тут:
Освіта Суспільство Україна 

72,2% педагогів вірять у прозорість та ефективність зовнішньої незалежності сертифікації вчителів, – дослідження Edcamp Ukraine

Реформи чинної системи підвищення кваліфікації потребують 78,7% педагогів. При цьому вчителі готові інвестувати в це більше свого часу, особливо для опанування іноземною мовою (цього потребує 44,9% респондентів), вивчення методик профілактики професійного вигорання (42,6% респондентів) та оволодіння компетенціями для конструювання нового освітнього простору (38,8% опитаних).

Цю інформацію було отримано за результатами спільного соціологічного дослідження ГО «Едкемп Україна» і Міністерства освіти і науки «Навчати й навчатися: як і куди зростати українському вчительству», що здійснювалося на початку літа 2018 року, пише Міністерство освіти і науки України.

Загалом участь у дослідженні взяли 8427 педагогів, які представляють усі області України та заклади освіти всіх можливих типів та форм власності.

Опитування також продемонструвало широку довіру та сподівання педагогів на майбутню зовнішню незалежну сертифікацію вчителів – 72,2% вірять у прозорість та ефективність цього механізму. Попри те, що сьогодні основною метою сертифікації є пошук кращих педагогів, а добровільність процедури закріплена як у положенні, так і в Законі «Про освіту», 62% опитаних виступають за обов’язкове запровадження сертифікації на заміну теперішній атестації. Водночас лише 29% повністю погоджуються з тим, що більшість педагогів в їхньому закладі освіти відкриті до змін.

«Переконана, що такі результати багато в чому пояснюються недовірою до чинної процедури атестації педагогічних працівників, зараз вона занадто узалежнює професійне зростання вчителя від позиції директора. На сьогодні сертифікаціє не може стати обов’язковою для всіх педагогів, але ми сподіваємось, що саме сертифікація дасть можливість пропілотувати низку механізмів, які допоможуть докорінно змінити процедуру атестації, зробити її об’єктивнішою», – зазначила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

Результати цього дослідження МОН використовуватиме для подальшого конструювання механізму «гроші ходять за вчителем для підвищення кваліфікації». Він дасть можливість педагогу самостійно обирати, де навчатися, а держава за це платитиме.

Також ГО «Едкемп Україна» запропонував проект «Декларації щодо ефективного підвищення кваліфікації», у якій, зокрема, окреслені вектори зростання шкільного вчительства, сформульовані критерії оцінювання діяльності надавачів послуг підвищення кваліфікації, виписані індикатори їхньої ефективної роботи. Ознайомитись з декларацією та підписати її можна на онлайн-сторінці ініціативи за посиланням: https://www.edcamp.org.ua/teachandlearn

Перейти до вмісту