Ви тут:
Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

Нове обличчя «Укрпошти»: сучасний логістичний центр, відремонтовані відділення, картка клієнта і найнижчі тарифи

Полтавська дирекція ПАТ «Укрпошта» за кількістю посилок на сьогодні — перша після міст-мільйонників. І єдина дирекція, котра будується: до кінця цього року Полтавщина отримає 5 капітально відремонтованих відділення зв’язку і сучасний логістичний центр. Результати вражають. Кардинальні зміни стали можливі завдяки приходу нової команди менеджерів на чолі з Андрієм Рижовим. На рік 2019 у полтавських зв’язківців не менш амбітні плани. Про них, досягнення й проблеми ми і говорили із директором Полтавської дирекції ПАТ «Укрпошта» Андрієм РИЖОВИМ.

— За півтора роки, коли прийшла нова команда в дирекцію, було відремонтовано дільницю обробки пошти в Лубнах. Установили там підйомник, бо раніше працівники вивантажували всі відправлення вручну. А це 6—8 машин щоночі. Таку ж дільницю відремонтували, а також побудували рампу для розвантаження автомобілів і в Кременчуці. Раніше поштові відправлення для Кременчуцького, Козельщинського, Глобінського районів спочатку вивантажувалися в Лубнах, сортувалися і лише після цього їх везли до Кременчука. Тепер маємо прямі рейси з Києва, які проходять через Кременчук. Кількість відправлень зросла із 2 контейнерів на добу до 16—18. Відповідно люди на 36 годин раніше почали отримувати відправлення з Києва, Харкова, Дніпра, Запоріжжя.

Андрію Миколайовичу, перше відділення, яке було відремонтовано і відновлено в області — це відділення в Решетилівці. Чому вибрали це місто?

— Ми не вибирали. Мережа дирекції — це понад 600 відділень зв’язку у 25 районах. Тож було прийнято рішення, що ремонтуватимемо ті відділення, котрі активно працюють, переводять державну компанію на комерційні рейки й починають заробляти. Хто показує результат, там насамперед робитимемо ремонти. Так і сталося. І Решетилівське відділення за підсумками першого півріччя було єдиним відділенням, яке виконало план на понад сто відсотків. Тому вся повага і ремонт — їм. Будь-яке відділення у будь-якому районі могло бути серед перших. Та сталося так, що добре спрацювали і виконали планові показники відділення у Решетилівці та три відділення у Полтаві № 7, 14 та 40. Саме там і виконали ремонт. Окрім того, до кінця року в Полтаві буде відкрито відділення №11. Таким чином розвантажимо центральне відділення щодо роботи з посилками. Туди після ремонту зможуть заїхати матусі із колясками. Бо на головпоштамті із доступністю були проблеми. Ми хотіли зробити пандус, але оскільки будівля — це пам’ятка архітектури — необхідні узгодження затяглися в часі більше, ніж на рік. Та упевнений, що пандус таки зробимо. А поки відкриваємо відділення №11 на вулиці Пушкіна. Тим більше, що в цьому районі закрито 20-те відділення, бо місто не продовжило угоду оренди приміщення і нам довелося виїхати.

Третє відділення по вулиці Сковороди закрите також.

— Так, причина банальна — немає керівника. Ми намагаємося знайти, але людей не влаштовує або зарплата, або те, що потрібно буде багато працювати. Хоча зараз зарплата диференційована і з вересня у нас новий підхід до її формування. Є оклад, проте надаємо можливість заробити, бо кожна послуга, яку надає відділення, конвертується у відсотки та доплату. Тобто потрібно виконати 70% плану — і починає нараховуватися премія. Виконано показник по торгівлі — і відсотки від проданого товару йтимуть як керівнику відділення, так і оператору та листоноші. Чим більше людина заробляє для підприємства, тим більше отримує. Все, арифметика дуже проста. З кожного проданого товару листоноші мають свій відсоток. Зокрема, і з торгівлі за каталогом. Для прикладу, вам потрібен холодильник, ви замовляєте його з каталогу листоноші — і «Укрпошта» привезе його вам додому протягом 10—14 днів. Якщо холодильник, приміром, коштує 6 тисяч гривень, 300 гривень отримає листоноша. Щодо цін на товар, який пропонують листоноші, то вони нижчі за позиції в бюджетних супермаркетах. Якщо зайдете у відділення і поцікавитеся вартістю, наприклад, вафель «Артек», то вони коштують 4 гривні 95 копійок. Продукцію цього ж виробника у супермаркетах Полтави дешевше за 5 гривень не знайдете. Миючі засоби, побутову хімію, макарони, олію, інші товари ми отримуємо безпосередньо від виробника, без посередників та торгових накруток. «Укрпошта» має угоди із 200 провідними виробниками. У нас існують акції, де вартість «ріжеться» ще на 30%. І чимало клієнтів цим користуються. А для листонош це додатковий заробіток.

Як ставитеся до скарг на роботу «Укрпошти»? Зокрема, на черги у центральному відділенні Полтави?

— У нас дійсно не вистачає людей і є черги. Цього факту не приховуємо й говоримо про це відверто. Бо гостро відчуваємо кадровий голод. На центральному відділенні працює не менш трьох вікон, а черга одна. Мені б дуже хотілося, щоб клієнтів приймали не менше шести вікон. Але центральне відділення працює 12 годин і для такого ритму роботи потрібні щонайменше 10 операторів. Та, на жаль, робочих рук бракує, і на Полтавщині насамперед. Ми не можемо похизуватися надвеликою зарплатою, але вона стабільна. А існуюча система мотивації дозволяє самому розрахувати, скільки ти можеш заробити. Окрім того, ми заохочуємо співробітників навчатися, відвідувати наші тренінги, он-лайн курси Укрпошти. І є чимало прикладів, коли людина приходить працювати оператором і за короткий час підіймається кар’єрними сходами до посади начальника відділення. Якісне обслуговування має бути нормою — і ми цього прагнемо. Готові шукати людей, навчати їх працювати. Я постійно повторюю колегам, що наш клієнт — не той, хто прийшов і відправив посилку чи лист, а той — хто повернувся.

Під час презентації програми розвитку Полтавської дирекції «Укрпошти» ви анонсували будівництво нового логістичного центру у Полтаві…

— Його урочисто відкрито 20 грудня. Подумали, як оптимізувати роботу і вирішили, що необхідно збудувати новий цех обробки пошти саме в тому районі, де знаходиться автобаза — це на вулиці Європейській, 150-а. Там у нас велика територія, просторе приміщення. Збудували сучасний логістичний комплекс на 800 квадратних метрів за п’ять місяців. Старий цех обробки пошти дворівневий, з ліфтами. І є лише одне завантажувально-розвантажувальне вікно та підйомник. Тож коли приходить магістральний автомобіль, наші місцеві маршрути чекають своєї черги. Відповідно, збільшується час доставки пошти. Новий цех має 5 місць для магістралей та чотири місця для місцевих маршрутів. Таким чином ми розведемо потоки — і відправка місцевих вантажівок не залежатиме від розвантаження магістральних рейсів.

Ще не підраховували, скільки вдасться заощадити часу та інших ресурсів після початку роботи цеху?

— Рахували. Старий цех знаходився за 9 кілометрів від автобази. Тож щодня кожна вантажівка робила зранку та увечері 18 кілометрів так званого «холостого» ходу. 24 маршрути по 18 кілометрів щодня — 59 тисяч кілометрів економії щороку. Це біля 1,2 мільйони гривень лише на пально-мастильних матеріалах. Я вже не говорю про те, що ми економитимемо час. Бо якщо сьогодні машини в нас йдуть на маршрути після 10-ї ранку, то тепер ми не залежатимемо від завантаження магістральних рейсів. Машини зможуть виходити раніше, відповідно — і листоноші доставлятимуть пошту раніше.

До речі, про відкриття та про «диванних експертів». Коли відкривали відділення в Решетилівці, було багато коментарів, що голова обласної ради поїхав відкривати відремонтоване відділення. Мовляв, не той масштаб…

— Так тут справа не в масштабі. З першої зустрічі з Олександром Юрійовичем ми знайшли порозуміння в головному питанні: потрібні зміни. Ми чітко уявляємо і розуміємо, що самі творимо власне життя. Олександр Біленький підтримав ініціативу, коли я до нього звернувся з приводу ремонту відділення в Решетилівці. Адже ми все робили там власними силами, нікого не наймали. Трохи не вистачало коштів, то він особисто допоміг нам, придбав за власний рахунок новий лінолеум для відділення. Могли б його й не стелити, але Олександр Юрійович теж хотів взяти безпосередню участь, допомогти з ремонтом і відкриттям. Щоб це справді було сучасне відділення, і мешканцям Решетилівки було приємно туди приходити. Маємо з Олександром Біленьким спільний проект щодо будівлі центрального відділення зв’язку. Адже вся вона пошарпана, великі вітражні вікна теж не виглядають естетично. Домовилися завісити все це красивим банером. Буде повністю реконструйовано площу біля будівлі. Зараз вже готовий проект освітлення споруди. Це має бути дійсно естетично і красиво. Відповідно, і в мене є прагнення, щоб «Укрпошта» була причетна, щоб на висоті були не лише наші послуги, а й сама будівля милувала око клієнтів. Тому запускаємо цей спільний проект.

Переконаний, навіть якби Олександр Біленький не був головою облради, ми все одно з ним однозначно зійшлися б на спільних проектах. До речі, саме цим зараз разом і займаємося — розробляємо нові проекти. «Укрпошта» переживає позитивні зміни. Ми прагнемо, щоб їх відчули й наші клієнти. Наприклад, мешканці міста Решетилівка, котрі користуються послугами «Укрпошти», у недалекому майбутньому зможуть отримати 5-відсоткову знижку. Буде це у рамках нового проекту із впровадження клієнтської картки.

Тобто це проект лише для Решетилівки?

— Не лише. Розробляємо клієнтську картку для всієї області. Проте апробацію пілотний проект пройде саме в Решетилівці. Хочемо таким чином заохочувати і стимулювати своїх клієнтів — нинішніх і потенційних. Ми ж рухаємося вперед, впроваджуємо інноваційні проекти. Зараз проект на етапі, коли технічно «підганяємо» існуюче програмне забезпечення під картку.

Президент звернувся до керівництва «Укрпошти» з вимогою переглянути рішення щодо закриття сільських відділень. А як ситуація із сільськими відділеннями на Полтавщині?

— Ще раз наголошу, що ми не збираємося закривати жодного відділення «Укрпошти». Усі відділення, які в нас є, продовжують працювати. Якщо й закриваються, то через природні причини. Наприклад, якщо колись велике село, починає вимирати, люди виїздять, залишається 100 мешканців. Тримати велике відділення в такому населеному пункті немає сенсу. Бо листоноша звільняється чи йде на пенсію, а знайти їй заміну серед місцевих мешканців неможливо. Тоді підв’язуємо пересувні відділення зв’язку — таких на сьогодні в області працює вже 20. Чи робимо точку присутності: якщо у відділенні немає керівника, але залишилася одна листоноша, то відповідно їй будуть підвозити поштові відправлення, а вона розноситиме їх по своїй дільниці.

Ще раз повторюся: цілеспрямовано закривати відділення ми не збираємося. Натомість займаємося комп’ютеризацією. Це буде вже 5-та хвиля комп’ютеризації «Укрпошти». На жаль, Полтавська область була на передостанньому місці щодо кількості комп’ютерів у відділеннях. Із 610 відділень було комп’ютеризовано лише 70 відділень. Тому цього року встановили комп’ютери ще у 144 відділеннях. Сьогодні комп’ютеризовано фактично всі населені пункти, де обслуговуються 2 тисячі і більше мешканців. У Ромодані і Великих Сорочинцях, наприклад, ми додаватимемо комп’ютери, оскільки закрилися банківські установи і на одній машині не справляються із обслуговуванням мешканців.

Враховуючи той факт, що банківська мережа скорочує свої відділення, ми, як державна структура залишаємося останніми на рубежі, і наше завдання — обслуговувати населення так, щоб не було нарікань. До речі, ми встановили у всіх автоматизованих відділеннях області термінали, тому вже можна розраховуватися за послуги не готівкою, а банківською карткою. Поміж іншим, пенсію поштарі як носили, так і носитимуть.

Головна пошта країни — це не лише комунальні платежі, пенсії й передплата періодичних видань. Це ще й доставка відправлень з найнижчими тарифами. Тому чимало Інтернет-магазинів охоче включають доставку «Укрпошти», як альтернативу.

— Це дійсно так. Ми не можемо відправляти деякі товари. Наприклад, пально-мастильні матеріали чи щось розливне. Поки що. Але на тій же «Розетці», з якою уклали угоду, ви маєте альтернативу при доставці. Тариф «Укрпошти» — 30 гривень, тобто удвічі менший за іншого оператора. Швидкість доставки з Київського регіону до Полтави — це 12-17 годин. Тобто якщо ви щось купили в Інтернеті і до 15.00 магазин здав вашу посилку на пошту, то вже вночі вона буде в Полтаві, а до 11—12 ранку — у відділенні. Я сам зараз багато відправляю і отримую посилки, працюю виключно через «Укрпошту», бо це реально зручно і дешевше.

І це найкраща реклама підприємству.

— Так і є. До речі, «Розетка» підключила нашу доставку у вересні-жовтні. Згідно із їхньою статистикою, товари почали замовляти люди, котрі раніше сайтом не користувалися, бо не було доставки. Йдеться про сільську місцевість, де доставка, так звана «остання миля», — за «Укрпоштою». І за останні два місяці магазин «приріс» на 1,7 мільйона відправок саме з тих регіонів, які ніколи не замовляли товари в Інтернеті. Це доказ того, що ми можемо і робимо все вірно.

І наостанок про плани на майбутній рік. Вони, напевно, амбітні?

— Ми маємо чіткий план ремонту найбільших відділень області, розрахований на найближчі два-три роки. Зокрема, наступного року плануємо отримати кошти на ремонт центрального відділення в Лубнах. Воно на сьогодні просто в жахливому стані. На наступний рік запланували зробити ремонт 11 відділень у Кременчуці, Лубнах, Миргороді та Полтаві. Сподіваємося, що зуміємо захистити цей інвест-проект, щоб змінити обличчя «Укрпошти».

Настя Тополя

Система Orphus