Ви тут:
Полтавщина Прес-релізи Суспільство 

В ГТУЮ у Полтавській області розповіли, як знизити ризики рейдерських захоплень

Міністерство юстиції України презентувало чергову законодавчу ініціативу #РейдерствоСтоп. Начальник ГТУЮ у Полтавській області Олег Тимченко зазначив, що це ще один крок для захисту права власності, адже рейдери постійно знаходять шпарини в законодавстві задля здійснення неправомірних дій.

Щоб знизити ризики рейдерських захоплень підприємств Мін`юст пропонує позбавити комунальні підприємства права вчиняти реєстраційні дії. Вони зможуть проводити їх виключно на підставі документів з електронним підписом: онлайн реєстрація – через kmu.gov.ua, online.minjust.ua та інші.

Документ передбачає запровадження низки соціальних гарантій під час сплати вартості нотаріальних послуг:

  • скасування норми про встановлення плати у розмірі не менше 1% від суми договору для приватних нотаріусів (вартість послуги визначатиметься тільки за домовленістю сторін);

  • встановлення верхньої планки вартості нотаріальної дії у державних нотаріальних конторах – 10 тис. н.п.

  • встановлення соціальних пільг для незахищених верств населення в розмірі 50% державного мита за нотаріальні дії, зокрема для осіб з інвалідністю, учасників АТО, внутрішньо переміщених осіб, дітей-сиріт тощо, якщо громадяни не звільнені від сплати даного мита взагалі.

“У випадку відчуження частки у товаристві – обов’язково встановлюється особа, яка підписує договір: або за допомогою нотаріального посвідчення договору, або за допомогою електронного підпису. Також власник землі чи корпоративних прав може внести до реєстру інформацію про те, що усі його дії й підписи мають бути нотаріально завіреними”,- розповів начальник ГТУЮ у Полтавській області.

Серед новацій – запровадження обов’язкового підвищення кваліфікації державних реєстраторів та ліквідація кадрового дефіциту. З 1 січня 2019 року всі нові реєстратори перед призначенням на посаду будуть зобов’язані здати іспит для того, щоб отримати ключі від реєстру і мати можливість працювати у ньому. Якщо ж реєстратор буде з певних причин відключений від реєстру, щоб поновити доступ, йому знову треба буде перездавати іспит та підтверджувати свою кваліфікацію. Консультанти державних нотаріусів, співробітники територіальних управлінь юстиції, до повноважень яких належить контроль у сфері нотаріату, представники органів місцевого самоврядування, що здійснюють нотаріальні дії, зможуть за спрощеною процедурою отримати свідоцтво про право зайняття нотаріальною діяльністю за умови роботи у віддалених районах не менше 3-ох років за направленням Мін’юсту. Таким чином може бути вирішене питання кадрового дефіциту на місцях.

“Переконаний, що даний законопроект враховує інтереси як бізнесу, так і громадян”, – зазначив Олег Тимченко.

 

Перейти до вмісту