Ви тут:
Освіта Суспільство Україна 

Навчатись у школі можна буде на очній, заочній, дистанційній та мережевій формі здобуття освіти

Міністерство освіти розробило положення про інституційну форму здобуття загальної середньої освіти. Документ оприлюднений на сайті відомства для громадського обговорення.

Новацією документа є створення умов для впровадження нової форми здобуття загальної середньої освіти – мережевої, повідомляє Освіта.ua

Отже, до інституційної форми здобуття середньої освіти в Україні належатимуть очна, заочна, дистанційна та мережева.

Основною формою здобуття повної загальної середньої освіти відповідного рівня є і залишиться денна форма. При цьому, школи матимуть можливість створювати класи або групи з вечірньою, заочною, дистанційною формами здобуття освіти, а також укладати договори про організацію мережевої форми здобуття освіти з іншими суб’єктами освітньої діяльності.

Відповідно, батьки дітей зможуть обирати очну, заочну, дистанційну або мережеву форму здобуття загальної середньої освіти. Результати навчання дітей, які здобувають освіту за інституційною формою, мають відповідати вимогам відповідних державних стандартів загальної середньої освіти.

Очна (денна, вечірня) форма здобуття загальної середньої освіти

Здобуття загальної середньої освіти за денною формою може бути організовано для осіб від 6 років, які навчаються у 1-11 (12) класах.

За наявності достатнього та високого рівня навчальних досягнень здобувачі освіти за вечірньою формою зможуть прискорено завершити здобуття повної загальної середньої освіти.

Підсумкове оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти та його атестація здійснюється на загальних підставах.

Заочна форма здобуття освіти

Особи, які завершили здобуття початкової освіти, можуть продовжити здобуття базової та повної середньої освіти за заочною формою.

Заклади освіти можуть організовувати здобуття освіти за заочною формою незалежно від місця проживання та верхньої межі віку здобувачів освіти.

Навчання здобувачів освіти за заочною формою відбувається сесійно.

Для організації здобуття освіти за заочною формою школа може мати у своєму складі навчально-консультаційні пункти, на базі яких організовуються групові консультації та заліки, що складаються всіма здобувачами освіти.

Дистанційна форма здобуття освіти

Дистанційне навчання може бути реалізовано шляхом застосування дистанційної форми, як окремої форми здобуття освіти, або використання технологій дистанційного навчання для забезпечення навчання за різними формами здобуття освіти, зокрема вечірньою, заочною, мережевою або індивідуальною.

Рішення про організацію здобуття освіти за дистанційною формою у закладі освіти має ухвалюватись з урахуванням необхідних матеріально-технічних, кадрових та інших ресурсів.

Для організації дистанційного навчання, як окремої форми здобуття освіти, у закладах освіти можуть створюватись класи або групи з дистанційною формою навчання.

Мережева форма здобуття освіти

Для організації здобуття освіти за мережевою формою заклад освіти має залучати інших суб’єктів освітньої діяльності, що діють на підставі відповідних ліцензій.

Із метою використання додаткової матеріально-технічної бази у разі потреби до мережевої взаємодії можуть залучатися заклади культури, фізичної культури і спорту та інші юридичні особи, залучені до діяльності освітнього округу, міжшкільні ресурсні центри, наукові установи тощо.

Метою організації мережевої взаємодії між суб’єктами освітньої діяльності є залучення та використання додаткових ресурсів (кадрових, матеріально-технічних, навчально-методичних, інформаційних та інших), необхідних для забезпечення якості освіти.

Здобуття освіти за мережевою формою може організовуватись як для класів і груп, так і окремих учнів з метою забезпечення їх індивідуальної освітньої траєкторії.

Разом з тим, застосування мережевої форми здобуття освіти може поєднуватись із очною, заочною та дистанційною формами.

Базовий заклад, до якого зараховано здобувачів освіти, відповідатиме за здійснення контролю за реалізацією освітньої програми, а суб’єкт освітньої діяльності, що є партнером мережевої взаємодії, відповідатиме за реалізацію її компонентів.

Документи про здобуття освіти за мережевою формою видаватимуться  базовими закладами освіти.

Перейти до вмісту