Ви тут:
Полтавщина Прес-релізи Суспільство 

У Полтаві тричі відміняли тендер через невірно подані довідки

Учасники тричі надавали довідки, оформлені всупереч вимогам Замовника тендеру. Через це закупівлю щоразу відміняли. Неуважність учасників чи принциповість Замовника, чи і те й інше? Із цим розбиралися аналітики Інституту аналітики та адвокації.

Нещодавно Полтавський краєзнавчий музей оголосив тендер на закупівлю ноутбуків вартістю 190 тис. 488 грн. Протягом двох місяців Замовник тричі не міг закупити ноутбуки, оскільки учасники торгів щоразу подавали довідки у формі, що не відповідала його вимогам. По цій причині Замовник так і не зміг обрати переможця.

«Зазвичай при проведенні закупівель до 200 тис. грн Замовники користуються своїм правом самостійно обирати, що їм краще зробити: провести конкурентну допорогову закупівлю або ж укласти прямий договір. Нещодавно ми виявили Замовника, який наполегливо намагається провести саме конкурентні допороги, не дивлячись на те, що у результаті відхилялися усі учасники», – прокоментував дану ситуацію аналітик з моніторингу закупівель Інституту аналітики та адвокації Олександр Довгошей.

Зазвичай участь у торгах приймали 2-3 учасника. У першій закупівлі пропозиція кожного була відхилена через невідповідність вимогам Замовника. А саме: ненадання деяких довідок щодо товару і невірне оформлення довідки про учасника.

У наступних закупівлях учасники робили помилку в одній й тій самій довідці – всупереч вимогам Замовника подавали її не у заданій ним формі, а у довільній. Найчастіше у вигляді окремих довідок.

Учасники, приймаючи участь у повторних закупівлях, знову і знову надавали ті ж самі довідки, що і в попередніх випадках. Коли Замовник вкотре відхилив їх пропозиції, вони поскаржилися на його упереджені дії та ймовірне підігрування учаснику, який жодного разу не з’явився на аукціон.

«Оскільки в усіх закупівлях учасники не виконали вимоги Замовника, то вважаємо, що він вчинив правильно – відхилив всі пропозиції і оголошував закупівлю повторно», зазначив аналітик з моніторингу закупівель Інституту аналітики та адвокації Олександр Довгошей.

Щоразу учасники не виконували вимогу Замовника або через небажання заповнювати форму довідки, або ж через неуважність. При цьому вони втрачали час та кошти, які сплачували за участь у кожному наступному аукціоні.

«На нашу пропозицію напряму укласти договір Замовник відповів, що не хоче цього робити. За його словами, через конкурентні торги можна отримати економію грошей, на яку Замовник розраховує через невелике асигнування своєї установи», – розповів Олександр Довгошей.

Після трьох невдалих спроб, Полтавський краєзнавчий музей оголосив ще одну закупівлю. Вимога щодо форми довідки не змінювалася.

«Цього разу на торги зареєструвалися два учасника. Вони були уважні до вимог Замовника стосовно оформлення документів, тому схоже, що торги цього разу будуть успішно завершені», – зазначив аналітик напряму моніторингу закупівель Інституту аналітики та адвокації Олександр Довгошей.

Перейти до вмісту