Ви тут:
Медицина Суспільство 

Українські розробники запустили сервіс доставки ліків Liki24 з цінами, нижче аптечних

Українські розробники запустили сервіс доставки ліків Liki24 з цінами, нижче аптечних

Купуючи ліки, багато українців стикалися з тим, що в різних аптеках їхня вартість може дуже сильно відрізнятися, а дорогих препаратів просто немає в наявності. Тому іноді доводиться обійти з п’ять аптек у пошуках потрібного препарату за доступною ціною. Сервіс Liki24.com обіцяє зробити це замість вас і доставити ліки додому в зручний для клієнта час. При цьому, сума покупки з урахуванням вартості доставки вийде навіть нижчою, ніж якби ви самі купували все в аптеці.

Сервіс створили українські айтішники на чолі з Антоном Аврінським. Співзасновники проекту: Антон Аврінський, Дмитро Лятамбур, Сергій Клебанов, Володимир Зубенко, Андрій Костанецький. На сьогодні в команді 19 чоловік. На аутсорсі працює тільки колл-центр, розробники і кур’єри – штатні співробітники.

Аналітична система Liki24, яку команда створила з нуля, знаходить максимально низькі ціни на препарат по Києву (на сьогодні в базі близько тисячі аптек, серед них система вибирає найкращу вартість з урахуванням оптимізації логістики), після чого співробітник сервісу об’їжджає ці аптеки, купує потрібні ліки, потім замовлення комплектується і доставляється за адресою.

З аптечними мережами команда працює на партнерських умовах. Самим аптекам юридично не можна доставляти ліки – покупець повинен фізично прийти і придбати їх. Але люди, які не можуть зробити це самі, можуть делегувати повноваження про покупку стороннім особам. Юридично Liki24 виступає як раз в ролі такого посередника: при оформленні замовлення користувач підписує договір про делегацію повноважень на покупку кур’єром ліків для нього. Завдяки цій схемі, яку команді підказали юристи, сервісу не потрібна ліцензія, щоб доставляти з аптек ліки додому клієнтам і при цьому не порушувати чинне законодавство України.

Основна цінність сервісу в тому, як запевняють розробники, що підсумкова сума покупки з урахуванням оплати за доставку приблизно на 30% нижча, ніж якби клієнт сам купив усе в найближчій аптеці.

“Середній чек у нас близько 900 грн, при цьому економія становить близько 200 грн. Іноді на етапі складання замовлення виявляється, що ми купили ліки навіть дешевше, ніж вказано в замовленні – ми дзвонимо і повідомляємо про це клієнтам”, – розповів Антон.

Часто аптеки готові запропонувати через Liki24 ціни нижче закупівельних.

“Для них важливий обсяг – тоді вони отримують заохочення від постачальника у вигляді відсотків від продажів. Грубо кажучи, аптеки продають нам ліки на 8% дешевше, ніж закуповують, бо ми даємо їм клієнтів, яких вони б самі не отримали. Постачальник виплачує аптекам 20% з продажів – з яких 12% аптека заробила”, – пояснив Аврінський.

Сам сервіс Liki24 заробляє переважно на доставках. Вартість коливається від 49 до 69 грн в залежності від часу і завантаженості. Доставляти намагаються день в день, якщо замовлення зроблено до обіду.

“Ми як Uber для ліків, тільки там водій відвозить за раз одного пасажира, а ми – 5-10 замовлень. У нас все автоматизовано: ми розробили систему, яка прораховує маршрути, таймінг таким чином, щоб зробити процес максимально ефективним”, – пояснив Антон. В основі сервісу лежить IT-розробка (аналітична система, внутрішня CRM), і підприємець не виключає, що в майбутньому команда буде заробляти ще й на її ліцензуванні.

Ще невелике джерело монетизації – доплати від аптек за обсяг продажів. “Думаю, через кілька місяців ми вже вийдемо в плюс”, – говорить Антон. Команда розвиває сервіс на власні кошти – без залучення сторонніх інвестицій. Суму вкладень Антон не розкрив.

Першу версію відкритої бети запустили в листопаді 2017 року, з тих пір обробили близько 3000 замовлень – доставив майже 9000 препаратів. За словами Аврінського, сервіс щотижня показує зростання на 20%. Сьогодні команда обробляє близько 50-70 замовлень в день, після досягнення 100-150 замовлень в день розробники планують вийти з бети. За їхніми розрахунками, цього показника вдасться досягти орієнтовно до квітня.

“Більше 20% замовлень – повторні, тобто люди до нас повертаються. Я вважаю, це дуже важливий показник”, – розповів Антон. Мета – вийти на тисячу замовлень в день у 2018 році.

Сервіс поки особливо ніде не рекламували – загалом користувачі приходять з пошуку за запитом “доставка ліків”. Також команда поширює промокоди на -20 грн через лікарні та своїх клієнтів, яким вже зробили доставку. Цільова аудиторія найширша: молоді мами, літні люди, яким важко самим ходити в аптеку. Часто ліки замовляють в офіси і навіть в лікарні. Часом трапляються кумедні “пакетні” замовлення: наприклад, “Алкозельцер” і 8 пляшок “Боржомі” на ранок суботи або “Віагра” + пачка презервативів ближче до вечора.

Джерело: ​ain.ua