Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

У Миргороді провели семінар-практикум “Компетентність педагога в роботі з дітьми із низьким статусом в учнівському колективі”

У Миргороді провели семінар-практикум “Компетентність педагога в роботі з дітьми із низьким статусом в учнівському колективі”

На базі СШ №5 зібралися представники освітніх закладів міста: заступники директорів з виховної роботи, класні керівники, практичні психологи та соціальні педагоги. Говорили про особливості роботи вчителя з дітьми із низьким статусом в учнівському колективі.

На жаль, навіть колективи із найвищим рівнем розвитку не можуть запобігти міжособистісним конфліктам, у рамках яких формується ієрархія організованого класу, повідомляють у міській раді.

У колективі дітей завжди з’являються лідери та аутсайдери, перші намагаються зміцнити й утвердити свій статус, другі – полегшити свою участь. Це і є першим кроком до психологічних травм, що провокують агресивне поводження у спілкуванні учнів. Адже у ролі аутсайдерів найчастіше опиняються учні з неблагополучних сімей, сироти чи напівсироти, «новенькі».

Вирішення питання низького статусу дитини в колективі можливе з допомогою професійно і якісно підготовлених педагогів з новим баченням сутності навчально-виховного процесу, який буде спрямований не на накопичення великого багажу знань, а на розвиток особистості учня, його адаптацію до умов навколишнього середовища. Класний керівник, та і будь-який педагог, повинен мати високий рівень психологічної культури, педагогічний та індивідуальний спектр компетентностей у вирішенні суперечливих проблем життя учнівського колективу. І першочерговими є встановлення концептуальних підходів до вивчення даного явища, розробка методики підготовки учителів до роботи із низькостатусними членами учнівського колективу.

На семінарі було розглянуто ключові моменти цієї проблеми та шляхи її вирішення.

З причинами і наслідками такого явища як низький статус дитини в колективі познайомила присутніх практичний психолог ЗОШ №1 імені Панаса Мирного Валентина Миколаївна Сидоренко.

Про педагогічні задачі, що виникають у процесі виховання підлітків з низьким статусом і спілкування з такими учнями та їх оточенням, розповіла заступник директора з виховної роботи СШ №5 Олена Миколаївна Ярославська.

Задача дорослих – забезпечення кожної дитини турботливим та шанобливим навколишнім середовищем. Існують різноманітні програми, які допомагають виховати в учнів толерантне ставлення один до одного. Одну з таких програм – «Не смійся з мене» – представила учасникам семінару Людмила Андріївна Кошельнікова, заступник директора з навчально-виховної роботи НВК «Гелікон».

Досвідом роботи з дітьми із низьким статусом в колективі поділилися Юхименко Галина Дмитрівна, класний керівник 9-Б класу ЗОШ №9 імені Івана Андрійовича Зубковського, та Магденко Людмила Євгенівна, класний керівник 9 класу ЗОШ №3.

На перший погляд здається, що питання низькостатусності не є питанням надважливим, адже ми знаємо велику кількість прикладів відомих сьогодні людей, які у свій час у школі не були популярними. Але низький статус дитини – це інколи перший крок до знущання над нею і навіть булінгу. Тож наша мета – зробити усе можливе, щоб учні почували себе комфортно в класі та школі і користувалися повагою в колективі.

Система Orphus