Ви тут:
Комуналка Полтавщина Суспільство 

У Полтаві обговорили впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду

У Полтаві обговорили впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду

Київ, Львів, Дніпро, Вінниця, Тернопіль, Миколаїв, Ужгород…. Нині в цих та інших містах України впроваджується автоматизована система обліку оплати проїзду (АСООП). До переліку міст, які поліпшують систему оплати в громадському транспорті може долучитися і Полтава.

Так, сьогодні у приміщенні комунальної організації «Інститут розвитку міста» відбулося публічне громадське обговорення проекту рішення виконавчого комітету Полтавської міської ради «Про впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті м.Полтава». У заході взяли участь представники відділу транспортних перевезень та зв’язку міськвиконкому, КП «Полтаваелектроавтотранс», ТОВ «Трек Сервіс Контроль», депутати міської ради, представники громадських організацій, засоби масової інформації. Про це повідомили у Полтавській міській раді.

– Проект передбачає введення в дію автоматизованої оплати проїзду, яка дасть змогу поліпшити надання транспортних послуг, в подальшому уникнути скандальних ситуацій між перевізниками та пасажирами, – зазначив начальник відділу транспортних перевезень Юрій Сябро. – Та найважливіше, це дозволить вести точний облік пасажиропотоку в будь який час. Ми зможемо прослідковувати скільки людей користуються транспортом за кошти і скільки пільговиків.

Під час громадських обговорень усім присутнім розповіли про електронний квиток та алгоритм дії електронної системи оплати проїзду. Як саме працює система обліку розповів керівник товариства, яке займається впроваджень цих технологій в містах України, Олег Терлецький:

– Ми запроваджували систему АСООП як в комунальному так і приватному транспорті таких міст як Житомир, Тернопіль, Запоріжжя. Перші цілі, які ми передбачали при розробці: система має одразу підходити на усі види транспорту. Також, необхідне впровадження транспортних карт.

Олег Терлецький зазначив, що впровадження системи АСООП не спонукає купувати дані карти і дуже великий відсоток оплати готівкою таки залишиться. Тож, перш за все, потрібно почати з електронного обліку всіх видів оплат: готівкової, за допомогою карти пільговика, електронної карти, банківської карти та інших. Для цього необхідний спеціальний пристрій – валідатор.

– Наша система передбачає обладнання транспорту валідаторами, за допомогою якого пасажири отримуватимуть квитки на проїзд. Це такий собі термінал, який зчитує наприклад, електронні та банківські карти. Окрім цього, людина може розрахуватися готівкою і кондуктор, за допомогою спеціальної карти кондуктора, проводитиме оплату.

Як і тепер, пасажир отримає квиток. Проте, він буде відрізнятися від квитків старого зразка. Він міститиме інформацію про транспортний засіб, маршрут, графік пересування транспорту та дату. Це, за словами експерта, забезпечить зростання виручки, адже ніхто не зможе скористатися цим квитком двічі або передати його комусь.

Передбачає система АСООП і стаціонарні валідатори. Проте, зазначив Олег Терлецький, починати потрібно саме з мобільних:

– Як показує практика, мобільні валідатори забезпечують перехідний період. Ми створюємо точки продажу карт по місту, збільшуємо кількість транспортних карт і паралельно з цим встановлюватимемо стаціонарні валідатори.

Розповіли присутнім і про транспортні картки, як їх використовувати та яким чином поповнювати. Наголосили і на процедурі отримання картки пільговика, за допомогою якої усі мешканці міста пільгових категорій користуватимуться міським пасажирським транспортом безкоштовно.

Після презентації системи автоматизованої системи оплати проїзду присутні мали змогу поставити питання, а також внести свої пропозиції до проекту рішення.

З метою одержань зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, об’єднань, проект рішень з відповідним аналізом регуляторного впливу, був опублікований в газеті «Полтавський вісник» та на офіційному сайті міської ради в розділі «Документи для обговорень».

До 11 лютого усі охочі мають змогу подати свої письмові зауваження та пропозиції стосовно введення автоматизованої системи оплати проїзду до відділу транспортних перевезень та зв’язку міськвиконкому за адресою: вул.. Соборності, 36, к.120., а також за електронною адресою: trans@rada-poltava.gov.ua.