Ви тут:
Головне Полтавщина Суспільство 

Реформа системи реєстрації бізнесу та нерухомості реалізована успішно, – Ірина Пашко

Реформа системи реєстрації бізнесу та нерухомості реалізована успішно – Ірина Пашко

dsc_0151

На сьогоднішній день інститут державної реєстрації перебуває на етапі активного реформування, розповіла начальник Головного територіального управління у Полтавській області Ірина Пашко.

26 листопада 2015 року Верховною Радою України прийнято Закони України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» № 834-VIII та «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, які набрали чинності 13 грудня 2015 року.

“Одним із завдань децентралізації визначено передачу повноважень у сферах державної реєстрації нерухомості та бізнесу органам місцевого самоврядування, місцевим держадміністраціям, нотаріусам та акредитованим суб’єктам. Передачу функцій органів юстиції у зазначених сферах державної реєстрації було передбачено у строк до 30 квітня 2016 року. Разом з тим, після набрання чинності вищевказаними законами нотаріусів наділено повноваженнями державних реєстраторів. Окрім того, з 01 січня 2016 року набрали чинності Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01 липня 2004 № 1952-IV та Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15 травня 2003 № 755-IV (далі – Закони) у новій редакції” – розповіла Ірина Пашко.

Вона наголосила, як результат 1 травня успішно завершився перехідний період, коли органи місцевої влади мали підключитися до реєстрів та перебрати на себе функції з реєстрації нерухомості та бізнесу. Відповідно з 1 травня реєстратори Міністерства юстиції і територіальних органів юстиції більше не виконують дані функції.

“Відповідні реформи сприяли покращенню доступності та розширенню точок реєстрації майна та бізнесу, адже нині реєстраційні сервіси надають і місцеві органи влади, і нотаріуси, і акредитовані суб’єкти. За Мін’юстом залишилися функції контролю. Зокрема, Міністерство здійснює сертифікацію суб’єктів реєстрації і надає доступ до реєстрів. Окрім того, Мін’юст наділений функцією адміністративного оскарження рішень державних реєстраторів та розгляду скарг на дії суб’єктів реєстрації з правом скасовувати їхні рішення. Також після передачі функцій з реєстрації на місця запроваджено дворівневу систему оскарження для громадян. Перший рівень – оскарження до головних територіальних управлінь юстиції. Другий – оскарження безпосередньо до центрального апарату Мін’юсту”, – додала Ірина Пашко.

Ці зміни спрямовані на реформування системи надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, забезпечення її відкритості та прозорості, ефективності та доступності для громадян.

Система Orphus