Полтавські журналісти «під прикриттям» перевірили місцевий ЦНАП
Не афішуючи своєї журналістської роботи, «Громадське ТБ.Полтава» завітало до полтавського ЦНАПу як громадяни міста, знімаючи весь процес на телефон. Згодом журналісти завітали з мікрофоном та камерою.
У Полтаві вже 3 рік працює ЦНАП (Центр надання адміністративних послуг) — постійно діючий орган Полтавської міської ради, в якому надаються адміністративні послуги шляхом взаємодії адміністратора із громадянами. Простіше кажучи, тепер можна отримувати цілу низку адмінпослуг в одному місці.
Спочатку журналісти методом таємного покупця завітали на прийом до адміністратора ЦНАПу за консультацією. Мовляв, побачили на сайті установи, що там можна зареєструвати громадську організацію. Адміністратор, здивувавшись (адже у ЦНАПу немає власного сайту), відповіла, що це не так:
— Цю послугу хотіли надавати через ЦНАП, ще коли були міські та районні управління юстиції, — пояснює вона. — Зараз їх ліквідували, залишили тільки обласні. Вони і займаються питаннями щодо громадських організацій повністю. Вам потрібно за адресою вул. Сапіго, 6, — додає адміністратор.
— А щодо паспорту можна спитати? — запитує журналіст.
— Так, — відповідає жінка.
— У мене паспорт більш-менш нормальний, але трохи «покоцаний», — пояснює. — Можна його замінити? Скільки платити і які документи потрібні? — запитує представник Громадського.
— Так, можна. Ось вам квитанція, — каже адміністратор. — Які у вас відмітки? Шлюб, діти до 16 років?
— Немає нічого такого.
— Нема. Отже, ви з цією квитанцією і паспортом, а також з новими фото приходите. Здаєте нам документи і протягом місяця робимо новий, — пояснює адміністратор.
— А поки у мене не буде паспорта..
— Нічого не даємо взамін, — закінчує жінка. — Лише опис про те, що ви нам його здали.
Загалом відвідувачі оцінили ЦНАП добре. Вказують на ввічливе обслуговування та уважних працівників.
— Вам до вподоби те, що з’явилася система електронної черги? — запитує журналіст.
Відповіді на це питання майже одноголосні: «дуже подобається», «дуже зручно», «я приємно здивована», «це сучасно», «дуже задоволена».
Окрім того, більшість відвідувачів погоджуються, що замовлення послуг у режимі онлайн пригодиться і полегшить весь процес. Хоча є і варіації у відповідях:
— По швидкості задоволена, але, знаєте, простій людині дуже важко зорієнтуватися, і швидко заповнити всі графи, — каже Любов Недосіка, клієнтка ЦНАПу. — Якщо людина освічена, вона може це все швидко зробити. Але, наприклад, старшим потрібно більше часу, і це стримує, виникає розгубленість. Водночас мені сподобалося, що адміністратори працюють дуже оперативно, намагаюся всім приділити увагу, — додає жінка.
— Добре, що впроваджують в нашому суспільстві такі технології, все досить швидко, без черги. Не треба сидіти три години в коридорі, — каже інша відвідувачка Галина Манічева. — Все дуже чітко і лаконічно, зрозуміло.
— Особливо робота координатора, — додає її супутниця Тетяна Шмагіна. — Дуже ввічливий і компетентний, на своєму місці.
Відвідувачі, які вже вкотре звертаються за різними потребами у ЦНАП, також відзначають позитивні зміни після запровадження електронної черги, та й якісну роботу адміністраторів загалом:
— За останні півроку я тут уже шостий раз, — розповідає Вікторія Таранова. — Спочатку міняла паспорт через зміну прізвища, потім — вклеювала нове фото, потім — змінювала прописку. Я в захваті, — ділиться жінка. — Електронна черга — це чудово, майже взагалі не витрачаю час на стояння. Я дуже задоволена.
Пан Максим, працівник Полтавського міського ЦНАПу, каже, що інтенсивність роботи його не перевтомлює:
— Це робота, — каже чоловік. — До неї звикаєш. Цього потребує громада.
Святослав Килим-Золотайко, «Громадське ТБ.Полтава» (http://poltavske
Над текстом працювала Катерина Кролевська, Інститут аналітики та адвокації