Ви тут:
Головне Медицина Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

На Полтавщині може з’явитися єдиний для 3-х областей дата-центр служби екстреної медичної допомоги

74746

У перспективі реформування служби екстреної медичної допомоги, на Полтавщині може з’явитися єдиний на три області — Сумську, Чернігівську і Полтавську, дата-центр. Про це, під час сьогоднішньої апаратної наради у голови Полтавської ОДА, повідомив директор Департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації Віктор Лисак.

“У 2013 році був прийнятий Закон “Про екстрену медичну допомогу”, згідно якого нам необхідно створити єдину диспетчерську службу. На сьогодні на Полтавщині уже діє 4 станції, 24 підстанції, 14 пунктів постійного базування і 10 пунктів тимчасового базування екстреної меддопомоги. Відповідно до ст. 8 Закону України національна агенція розробляла сам проект сучасної допомоги, щоб він був єдиний на території нашої держави, щоб потім з’єднати усю службу екстреної меддопомоги у єдиний дата-центр. Був розроблений і відповідний медико-технологічний проект, який дуже довго обговорювався. На сьогодні головною метою якого є — впровадження уніфікованого централізованого механізму приймання і опрацювання окремих викликів за телефоном “103” та доведення якості реагування на них до європейського рівня. Зокрема, впровадження до єдиної директиви ЄС. Головна мета проекту передбачає вільний доступ мешканців області до послуг екстреної меддопомоги за регіональним принципом розподілу, – це підвищення оперативності і якості виконання викликів, що дає можливість оптимізувати якісне надання медичної допомоги, і можливість оперативного контролю моніторингу за виконанням викликів. А найголовніше — це забезпечення якості до госпітальної допомоги, ефективність і оперативність використання ресурсів екстреної медичної допомоги. І надзвичайно важливою є координація роботи усіх служб, у тому чилі, служб надзвичайних ситуацій, екстреної меддопомоги лікувально-профілактичних закладів, які сьогодні відпрацьовуються. Ця взаємодія дасть можливість співпрацювати з аварійно-рятувальними службами, і відповідно люди зможуть отримувати кваліфіковану медичну допомогу. Створення єдиного інформаційного забезпечення дає можливість сьогодні включати дані про пацієнта та інформацію щодо опрацювання викликів на всіх етапах обслуговування пацієнта, забезпечення гарантованої реакції на екстрені виклики і використання технологій роботи з електронними формами для часткової відмови від ручного заповнення паперових бланків і форм”, – розповів директор Департаменту охорони здоров’я Полтавської ОДА Віктор Лисак.

Наразі ж, уже повністю проведені капітальні ремонтні роботи приміщення центру надання екстреної медичної допомоги, за словами Лисака, там створені усі умови для того, щоб ця служба працювала.

“Ми уже отримали обладнання та відповідні матеріальні ресурси для того, аби завершити роботу з підготовки цієї оперативної диспетчерської. Відповідно до наказу Міністерства охорони здоров’я, на базі Полтавської області, як однієї із пілотних областей, а у програму ввійшли Сумська і Чернігівська область, також планувалося, що на рівні нашого регіону буде створений єдиний дата-центр, на який надходитиме уся інформація про виклики з інших територій”, – наголосив Віктор Лисак.

Він зауважив, що наразі уже також створена серверна за сучасними технологіями. Обладнання протестовано та відповідає усім європейським стандартам.

“Сама диспетчерська пройшла відповідну оцінку і визнано, що вона є однією з кращих.

Зараз головне завдання — встановлення на самих машинах екстреної допомоги трекерів та навігаційного обладнання. Уже близько 50% районів встановили таке обладнання, наразі ж проходить його тестування”.

Як зазначив Віктор Лисак, питання поки виникають і з тим, як з’єднати усіх операторів зв’язку в єдине ціле.

Тому голова Полтавської ОДА Валерій Головко дав доручення провести тестування системи у форматі діагностики, щоб люди на місцях побачили, як вона працює, а голови РДА отримали доручення промоніторити роботу усіх інтернет-провайдерів у районах.

Перейти до вмісту