Ви тут:
Аналітика Освіта Полтавщина Суспільство 

Полтавський телеканал лідирує за кількістю замовних сюжетів

Телеканал “ІРТ-Полтава” виявився на першому місці в Україні за кількістю замовних сюжетів у новинах – 38% від переглянутих еспертами сюжетів каналу мають ознаки “джинси”.

Експерти громадської організації “Телекритика” промоніторили по два телеканали в десяти регіонах наприкінці  листопада, аналізувючи сюжети на збалансованість та об’єктивність, а також дотримання медіа-стандартів.

Якщо під час виборів до місцевих рад експерти до засилля джинси на регіональних каналах були морально готові, то в другій декаді листопада чимала кількість таких сюжетів прикро вразила.

У Полтаві аналізувалися два телеканали – ТРК “Лтава” та “ІРТ-Полтава”. За підсумками аналізу виявилося, що “Лтава” мала 16 відсотків замовних сюжетів, а ІРТ – 38 відсотків, що є найвищим показником в Україні.

Із семи умовно замовних сюжетів в ефірі «Лтави» політичну складову мали шість матеріалів. Більшість таких сюжетів мали протокольний характер і стосувалися чиновників з облдержадміністрації або облради.

Що ж стосується новин «ІРТ-Полтава», то ознаки замовності експерти побачили в 13 із 34 проаналізованих сюжетів. Переважно такі новини «мочили» повторно обраного у другому турі мером міста Олександра Мамая і просували інтереси його менш успішного конкурента Андрія Матковського. Також дослідники відзначили низку інших порушень правил на користь політичних осіб.

“Варто виокремити порушення стандарту балансу думок у ТРК «ІРТ-Полтава», оскільки в деяких сюжетах автори взагалі не намагалися донести позицію іншої сторони”, йдеться у дослідженні.

Жоден канал із числа аналізованих не подав за час моніторингу абсолютно чесних новин, а зі 116 сюжетів 91 містив саме політичну складову.

Нагадаємо, результати моніторингу засобів масової інформації також є оцінковими судженнями, відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію». Моніторинг є незалежною експертною оцінкою громадської організації «Телекритика». Методологію проведення моніторингу викладено тут. Матеріали проекту – в рубриці «Моніторинг» сайту MediaSapiens.

поширити новину: