Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

Депутати Кременчуцької міської ради звернулися до ВР України

Сьогодні на пленарному засіданні ІІ сесії Кременчуцької міської ради  депутати підтримали рішення «Про звернення депутатів Кременчуцької міської ради Полтавської області до Верховної ради України».  

ЗВЕРНЕННЯ
депутатів Кременчуцької міської ради Полтавської області
до Верховної ради України
В доопрацьованому проекті Державного бюджету України на 2016 рік, який було схвалено на засіданні Кабінету Міністрів України 10 грудня 2015 року, при розрахунку трансфертів для місцевих бюджетів, крім іншого, враховано розмежування видатків на охорону здоров’я у зв’язку з реформуванням галузі за видами медичної допомоги, а саме: фінансування первинної медичної допомоги з бюджетів міст обласного значення, бюджетів об’єднаних територіальних громад та районних бюджетів, вторинної (спеціалізованої), третинної (високоспеціалізованої) та екстреної – з обласних бюджетів.
Даний факт не підтверджує принципів децентралізації влади та передачі більшої частини повноважень місцевим громадам в частині надання медичної допомоги.
У Кременчуці, який налічує 225 тисяч населення, функціонують 12 закладів вторинної медичної допомоги, в т. ч. 8 багатопрофільних лікарень.
Протягом декількох десятиліть, завдяки великому промисловому потенціалу міста медична галузь розвивалася темпами, які не відстають від обласних закладів. Створені відділення урології, ендокринології, перинатальний центр при міському пологовому будинку, які надають спеціалізовану медичну допомогу не тільки мешканцям міста Кременчука, а й найближчих 4-х районів. Даний факт підтверджує доцільність проведення медичної реформи у розрізі створення госпітальних округів, коли область поділена на 3-4 округи з потужними центрами надання висококваліфікованої медичної допомоги з радіусом обслуговування до 30-40 км.
Щорічно при затвердженні бюджету за рахунок коштів міського бюджету м.Кременчука на галузь додатково виділяються 20-25 млн. грн., в 2016 році додатково потрібно близько 60 млн. грн., і є сумніви, що такі кошти будуть виділені з бюджету області.
Відповідно до ст. 51 Бюджетного Кодексу України керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників та здійснюють видатки на заробітну плату лише в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах. Враховуючи розрахункову цифру фінансування на 2016 рік, керівникам  закладів охорони здоров’я м. Кременчука доведеться скоротити близько 300 працівників медичного персоналу, без закриття відділень не обійтися. Таким чином потужна база міських закладів, яка створювалася поколіннями трудового Кременчука, буде знищена та перейде на рівень центральних районних лікарень невеликих селищ. Яким чином тоді відродити втрачений потенціал через рік-два для впровадження другого етапу медичної реформи, коли будуть створені госпітальні округи, невідомо.
Ми цілком усвідомлюємо, що потрібно проводити оптимізацію медичної мережі та раціонально використовувати обмежені ресурси бюджетних коштів на медицину, але вважаємо, що підхід до медичної реформи повинен бути комплексним і послідовним та враховувати перспективи створення госпітальних округів для наближення спеціалізованої медичної допомоги мешканцям області не тільки в обласних центрах, а й в містах обласного підпорядкування з радіусом обслуговування 30-40 км.
Ми підтримуємо курс реформ медичної галузі, але впевнені, що оптимізацію мережі треба проводити не адміністративними заходами щодо скорочення та закриття лікувальних закладів, а економічним шляхом, коли лікарні, які надають неякісні або в неповному обсязі медичні послуги будуть поза конкуренцією, а відтак не отримають фінансування.
На підставі викладеного, переконливо просимо відкоригувати поправку до Бюджетного Кодексу України та викласти її в наступній редакції:
– фінансування первинної медичної допомоги з бюджетів міст обласного значення, бюджетів об’єднаних територіальних громад та районних бюджетів, вторинної (спеціалізованої) – з обласних бюджетів, крім закладів охорони здоров’я міст обласного значення, які фінансуються з бюджетів відповідних міст, третинної (високоспеціалізованої) та екстреної – з обласних бюджетів.