Ви тут:
Головне Економіка Полтавщина Суспільство 

Немає механізму зобов’язати замовників держзакупівель усунути порушення – СЦГІ

DSC_0075

Як на Полтавщині порушують законодавство про державні закупівлі та як на це реагують контролюючі органи розповідали сьогодні журналістам у “Новинах Полтавщини” активісти Східноукраїнського центру громадських ініціатив (СЦГІ).

Висновки – треба змінювати законодавство, адже після виявлення громадськими активістами корупційних схем, державні закупівлі все одно здійснюються, проблеми лишається. Незважаючи на обурення громадськості, контролюючі органи не мають механізмів притягнення порушників до відповідальності, а судді їх виправдовують.

Так, суди покривають посадовців, які приховують річний план закупівель, хоча адмінкодекс передбачає за це чималий штраф 11-17 тис. грн. Державні контролюючі органи позбавлені механізму зобов’язати замовника тендерів усунути порушення, якщо він добровільно на це не йде. Нам не вдалося притягти до адміністративної відповідальності жодного порушника, –  зазначив Андрій Остапенко, керівник СЦГІ.

Усього протягом 5 місяців поточного року тривав поглиблений моніторинг процедури державних закупівель на Полтавщині. За фактами виявлених порушень активісти направили 147 пропозицій  до АМКУ, Державної фінансової інспекції, Мінекономрозвитку. Активісти проаналізували майже 1,3 тис. оголошень, у 106 випадках замовники навіть самостійно усунули порушення, на які вказали моніторщики.

Державна фінінспекція склала за громадським моніторингом 10 протоколів про адмінпорушення, проте ніхто не поніс відповідальності. Через суд впровадження закривали, спираючись на те, що порушення є незначним чи носить формальний характер, – відзначив Остапенко.

Андрій Остапенко відзначив: щоб подати скаргу до АМКУ щодо порушень процедури торгів  треба сплатити збір у 5 тис. грн, ще 15 тис. грн на скарги щодо послуг чи робіт. Громадські організації не можуть собі це дозволити. Тож в АМКУ розглянули лише їхні заяви щодо економічної конкуренції та “розвели руками”, що нині є законодавчі колізії – вони не мають повноважень складати адмінпротоколи, а отже в державі не діє інститут притягнення порушників до відповідальності.

В умовах війни та економічної кризи громадським активістам здалися недоречними тендери КП “Благоустрій Кременчука” на придбання квітів і саджанців на суму 2 млн грн, а КП “Полтава-сервіс” – на охорону двох ринків майже на мільйон грн.

“Ми зверталися до органів місцевого самоврядування вплинути на подібні тендери, проте  жодне з наших 5 звернень не отримало позитивного відгуку”, – відзначив Остапенко.

Сергій Денисенко, незалежний громадський експерт, також відзначив  корупційні діяння при держзакупівлях, коли замовники тендерів навмисно обмежують конкуренцію, не оприлюднюють вчасно інформацію та заздалегідь створюють умови тендери під свого переможця. На думку активістів, певні умови при торгах сприяють тому, що товари і послуги закуповують по завищеним цінам, а потім розподіляють прибутки між замовником і покупцем.

Система Orphus