Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство 

На Полтавщині освітяни діляться досвідом запровадження інклюзивної освіти

inklyuzivna_osvitaСьогодні у Полтаві розпочав свою роботу  триденний регіональний навчально-практичний семінар для освітян на тему: “Шляхи реалізації інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами”. Організатори заходу – Національна Асамблея інвалідів України – переконані, що для дітей із особливими потребами важливо не лише навчатися, мобільно пересуватися, мати свої захоплення, а й спілкуватися, відчувати себе потрібним у суспільстві. 

Участь у відкритті семінару взяли директор департаменту освіти і науки Євгеній Ленський, начальник управління архітектури та містобудування ОДА Олександр Панков, учителі районних та міських навчальних закладів, батьки.

DSC_0082

“На сьогодні Полтавщина – одна з лідируючих областей України із досвіду впровадження інклюзивної освіти. Зміст інклюзії – проводити навчанння не вдома, а поруч із  здоровими учнями у навчальних закладах. Нині ми віднаходимо нові шляхи реалізації інклюзивної освіти в школах. Підходи до навчання дітей з особливими потребами у містах та районах – різні, але ж мета – одна. Нещодавно прийшов лист із Міністерства освіти і науки України щодо створення відповідних ДНЗ, а на Полтавщині ця практика діє вже кілька років”, – зазначив Євген Ленський.

Досвідом запровадження інклюзивної освіти поділилися представники як вузів, так і загальноосвітніх навчальних закладів, що впроваджують інклюзію. Так, у  Полтавській ЗОШ № 19 вже понад чотири роки навчають та виховують дітей з особливим потребами.

DSC_0089

“Із 1 вересня 2011 року наша школа прийняла на навчання дітей з особливими освітніми потребами. В інклюзивній школі здійснюється ціла система послуг, зокрема адаптування навчальних програм, учителі тісно співпрацьовують із логопедами, сурдоперекладачами, психологами, соціальними педагогами,  лікарями. За чотири роки ми вже досягли певних успіхів. Нині у школі навчається 900 учнів, із них 12 – діти з особливими потребами – вадами слуху, зору, фізичного і психічного розвитку. Ми намагаємося створювати відповідні умови, наприклад, для візочників у кожному класі стоїть пандус, місце для навчання. За кошти обласного бюджету та місцевої влади зробилили підхід до школи, відновили релаксаційну та ігрову кімнати. Зараз вирішуємо питання про будівництво підйомника. Діти з особливими потребами навчаються у 8 інклюзивних класах разом із іншими”, – розповіла директор ЗОШ № 19 Катерина Манько.

Висновки семінару, нові методики навчання внесуть до обласної програми розвитку освітньої галузі.

DSC_0083

DSC_0095

DSC_0098

DSC_0090

Перейти до вмісту