Ви тут:
Суспільство 

У ДПІ розповіли про новації у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій

Олег Бакум
Олег Бакум

Закон України від 28.12.2014р. № 71-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» – вніс багато змін до норм податкового кодексу, зокрема ним встановлено нові правила застосування реєстраторів розрахункових операцій для платників єдиного податку. Про новації у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій розповідає заступник начальника ДПІ у м. Полтаві ГУ ДФС у Полтавській області Олег Бакум.

Олеже Вікторовичу, в першу чергу повідомте платникам, хто саме у обов’язковому порядку повинен застосовувати з 1 липня реєстратори розрахункових операцій?

Розпочну з того, хто не повинен застосовувати реєстратори розрахункових операцій, це:

-​ фізичні особи – підприємці платники єдиного податку другої і третьої груп

при здійсненні діяльності на ринках та при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі;

– платники єдиного податку першої групи.

У всіх інших випадках фізичні особи – підприємці платники єдиного податку другої і третьої груп зобов’язані застосовувати РРО. При цьому платники єдиного податку третьої групи повинні застосовувати РРО з 1 липня 2015 року, а платники єдиного податку другої групи – з 1 січня 2016 року.

Чи змінилися у 2015 році вимоги для суб’єктів господарювання, які застосовують реєстратори розрахункових операцій?

Так, з 1 січня 2015 року з усіх електронних контрольно-касових апаратів повинні відправлятись до податкової інспекції копії кожного фіскального чека та кожний Z-звіт. На виконання законодавчих норм виробниками касової техніки розроблено та внесено до реєстру РРО нові версії програмного забезпечення для РРО та електронних контрольно-касових апаратів.

Для дотримання вимог чинного законодавства користувачам РРО необхідно зробити доопрацювання, налаштування та оновлення програмного забезпечення комплекта  «РРО+Модем» для передачі електронних копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків до Системи зберігання та обробки даних РРО Державної Фіскальної Служби України.

Актуальний реєстр РРО знаходиться на офіційному веб-порталі ДФС України за адресою www.sfs.gov.ua.

Олеже Вікторовичу, а як правильно зареєструвати касовий апарат?

Усі реєстратори розрахункових операцій, які суб’єкти господарювання застосовують у своїй діяльності є фіскальним, а це означає, що вони повинні бути опломбовані, зареєстровані та підключені до системи зберігання й збору даних Державної фіскальної служби.

З цією метою необхідно виконати наступний алгоритм дій:

1. придбати касовий апарат та укласти договір на сервісне обслуговування;

2. підключити РРО до системи зберігання й збору даних Державної фіскальної служби;

3. отримати в територіальному органі фіскальної служби Реєстраційне посвідчення.

І це все, що потрібно зробити платнику податків?

Ні, необхідно також зарезервувати фіскальний номер. Для цього платнику необхідно звернутися до органу ДФС за місцем податкового обліку із заявою встановленої форми, до якої додаються копії наступних документів:

– договір на сервісне обслуговування;

– паспорт на касовий апарат;

– накладна (договір оренди, якщо касовий апарат в оренді); 

– документи на приміщення, у якому РРО буде застосовуватись (договір оренди, купівлі-продажу, документ на право власності тощо);

– книгу обліку розрахункових операцій і розрахункові квитанції.

Після цього протягом двох днів орган ДФС видає платнику довідку про резервування фіскального номеру.

І що платнику необхідно робити з цією довідкою?

Фахівець центру сервісного обслуговування на підставі довідки про резервування фіскального номеру протягом п’яти днів з моменту звернення здійснює підключення РРО до системи зберігання й збору даних Державної фіскальної служби (персоналізацію РРО). По закінченню роботи він видає Довідку про опломбування РРО та Акт введення РРО в експлуатацію.

На підставі зазначених документів територіальний орган фіскальної служби протягом 2-х днів видає платнику Реєстраційне посвідчення. Після цього можна приступати до роботи.

В Законі №71-VIIІ йдеться про обмеження проведення перевірок підприємців, що почали застосовувати РРО. Чи й справді підприємці можуть не хвилюватися щодо перевірок при використанні РРО?

Законом №71-VIII передбачено, що у разі, якщо фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої і третьої груп, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій, з дати початку застосування реєстраторів розрахункових операцій до 1 січня 2017 року вони звільняються від проведення перевірок відповідно до норм Податкового кодексу України.

Чи необхідно відтепер використовувати касові апарати при продажу товарів через мережу Інтернет?

Так, суб’єкти господарювання при продажу товарів чи наданні послуг, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, повинні застосовувати РРО та видавати покупцю розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції. Такі зміни викликані значним поширенням продажу товарів та надання послуг, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, необхідністю захисту прав споживачів у разі отримання недоброякісного товару чи послуги і створення можливості звернення до судових органів для захисту прав та унеможливленням обігу контрафактних та контрабандних товарів.

Хто ще в обов’язковому порядку повинен застосовувати РРО. Розкажіть, будь-ласка, про це детальніше.

Зазначеними змінами розширено сферу застосування РРО підприємствами, які надають послуги, а саме: перукарні, салони краси, спортивні клуби, хімчистки, сервісні центри з ремонту побутової техніки тощо.Крім того, РРО мають застосовуватись при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, а також операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу, в тому числі із застосуванням програмно-технічних комплексів самообслуговування. Тобто, з 1 січня 2015 року суб’єкти господарювання при використанні програмно-технічних комплексів самообслуговування повинні забезпечити видачу покупцеві розрахункового документу встановленої форми (фіскального чеку).

Перейти до вмісту