Роз’яснення Мінрегіону щодо реалізації процедури прийняття в експлуатацію об`єктів будівництва, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт
У зв’язку з набуттям чинності наказу Мінрегіону від 24 квітня 2015 року № 79 «Про затвердження Порядку прийняття в експлуатацію і проведення технічного обстеження індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, громадських будинків та будівель і споруд сільськогосподар
Пунктом 6 Розділу ІІ Порядку передбачено, що технічне обстеження індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів включно, а також господарських (присадибних) будівель і споруд загальною площею до 100 квадратних метрів включно проводиться виконавцем (експертом (інженером) з технічної інвентаризації) під час їх технічної інвентаризації лише за результатами попереднього (візуального) етапу обстеження з проставлянням у технічному паспорті відмітки за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку.
При цьому звіт про технічне обстеження за формою, наведеною в додатку 1 до Порядку не складається та не включається до складу документів, що подаються разом з відповідною заявою про прийняття в експлуатацію об’єкта.
Крім цього, пунктом 2 Розділу ІІІ Порядку передбачена можливість використання звітів про технічне обстеження, складених в період з 29 квітня 2013 року (набуття чинності наказу Мінрегіону від 19.03.2013 № 95, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 15.04.2013 за № 612/23144) до дня набрання чинності Порядком, а також технічних паспортів, складених до набрання чинності цим Порядком, щодо індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів включно, а також господарських (присадибних) будівель і споруд загальною площею до 100 квадратних метрів включно.
Стосовно інформації, отриманої виконавцем від місцевого органу містобудування та архітектури, щодо відповідності місця розташування об’єкта вимогам державних будівельних норм (далі – Інформація органу містобудування та архітектури) слід зауважити.
Вказана Інформація органу містобудування та архітектури у контексті Порядку не передбачає відповідність вимогам всіх державних будівельних норм, а насамперед стосується вимог ДБН 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень» у частині місця розміщення житлового будинку в межах ділянки землекористуванн
Зазначену інформацію надають уповноважені органи містобудування та архітектури, як спеціально уповноважені органи, що опікуються питаннями планування територій і до повноважень яких відносяться вказані питання. При цьому за вказаною інформацією може звернутися як власник об’єкта так і виконавець робіт. Зазначена інформація органу містобудування та архітектури має довільну форму, не передбачає сплати коштів та не є документом дозвільного характеру, тому затримка у її наданні не допускається.
Для оптимізації механізму застосування Порядку, Міністерство вважає доцільним рекомендувати органам містобудування та архітектури надавати вищезазначену інформацію у якомога скорочені строки – до 10 (десять) днів.
Міністерство вважає найбільш оптимальним шляхом інформування органів містобудування та архітектури стосовно рекомендацій Мінрегіону, викладених у цьому листі, доведення до відома таких органів відповідної інформації обласними державними адміністраціями.
Декларації про готовність об’єкта до експлуатації (далі – декларація) складається за формою, наведеною в додатку 3 до Порядку.
Слід зазначити, що орфографічна чи технічна помилки, допущені під час заповнення декларації або інформація, викладена з неточностями, які не впливають на зміст та правовий статус об’єкта, не можуть вважатися підставами для відмовиорганом державного архітектурно-буд
З цього приводу Міністерство вважає за необхідне територіальним органам – структурним підрозділам Державної архітектурно-буд
Також слід наголосити, що Порядком передбачена підстава, коли об’єкт не може бути прийнятий в експлуатацію, зокрема у разі наявності відхилень від вимог державних будівельних норм, визначених такими нормами як недопустимі (заборонені).
Вказана вимога стосується в першу чергу заборон, встановлених державними будівельними нормами, які безпосередньо впливають на безпеку експлуатації об’єктів.
В цілому положення Порядку дають можливість досягнути основної мети – оформлення прав власності на нерухоме майно, що належить громадянам, побудоване у попередні роки.
Додатково Міністерство наголошує на недопустимості нав’язування послуг громадянам, які мають наміри ввести в експлуатацію об’єкти згідно з Порядком, посадовими особами будь-яких органів влади.
З метою аналізу регуляторного впливу та ефективності практичної реалізації Порядку прийняття в експлуатацію і проведення технічного обстеження індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, громадських будинків та будівель і споруд сільськогосподар