Полтавці не збираються повертати німцям цінні картини
Працівники Полтавського художнього музею не мають наміру повертати до Німеччини полотна Лукаса Кранаха, які легально зберігаються в місті з часів Другої світової війни.
Нагадаємо, 6 цінних полотен німці запримітили на сайті музею.
|
Колишній директор Полтавського художнього музею Кім Скалацький каже, що полотна вивезли легально, тому немає законної підстави для їх повернення.
«Портрети принцес, картина “Карл фон Анхальт” Лукаса Кранаха і портрет Фрідріха II дійсно зберігаються в Полтаві. І німецькі полотна є практично в кожному обласному центрі України, – запевнив Кім Григорович в інтерв’ю Комсомольській правді.
– Згідно з правом на отримання репарації (матеріальної відповідальності за завдані збитки державами-агресорами), Полтавський музей законно отримав німецькі картини. У 1943 році фашисти вивезли з Полтави практично всю колекцію художнього музею (близько 17 тисяч експонатів). І в 1947 році науковий співробітник музею Павло Горобець здобув у Київському музеї західного мистецтва картини, привезені з Німеччини, замість втрачених. Офіційно! Чесним шляхом! Є відповідні акти» – зазначив Скалацький.
Ці 6 цінних полотен ніяк не заповнили втрати музею – назавжди загублені роботи Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Караваджо. Пропали й унікальні 5-метрові картини Івана Мясоєдова “Похід аргонавтів”, “Вакханалія”, “Відпочинок амазонок після бою в лісі”, які через великий розмір музейники не встигли евакуювати під час війни.
” Якщо ці картини так дороги німцям, нехай звертаються офіційно і домовляються про адекватний обмін. Наприклад, на кордоні Німеччини та Швейцарії є секретні сховища творів мистецтв, вивезених з СРСР. Ми там полтавських картин не знайшли, на жаль. Але в ньому зберігаються інші цікаві роботи” – додав Скалацький.
Директор музею Ольга Курчакова повідомила, що жодних підстав для повернення картин не бачить, а всю інформацію про вищезгадані картини викладе в офіційній відповіді на письмовий запит.
Мистецтвознавець Дмитро Горбачов каже, якщо справжність картини вдасться довести – їх доведеться повернути.
У музеї сподіваються, що далі розмов – справа не піде. Процес встановлення автентичності картини досить тривалий. Поки ж, офіційно, до працівників музею ніхто з Німеччини не звертався.
Господар картин – принц Едуард фон Анхальт – прагне повернути до Німеччини фамільні цінності