Ви тут:
Головне Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

До сall-центру емоційної підтримки учасників АТО відберуть 20 волонтерів

Представники громадських органiзацiй_та_литовськi спецiалiсти Представники громадських органiзацiй_та_литовськi спецiалiсти[/caption]

26 червня у Полтаві відбулася прес-конференція, присвячена створенню сall-центру емоційно-психологічної підтримки учасників АТО, їхніх сімей, переселенців із зони бойових дій. Представники громадських організацій області та литовські спеціалісти розповіли про підготовку в цьому напрямку.

Сам call-центр має з’явитися у Полтаві наприкінці літа – початку осені цього року. Про це повідомляють у прес-службі полтавської ОДА.  Ініціатором проекту виступив литовський Фонд «Унія-1219» за підтримки литовських міністерств — охорони краю, закордонних справ, внутрішніх справ та департаменту поліції при Міністерстві внутрішніх справ.

Від української сторони партнерами стали ГО «Команда небайдужих», ГО «Асоціація ветеранів та учасників АТО Полтавщини», архієпископ Полтавський та Кременчуцький Владика Федір, БО «Благодійний Фонд Головко», ГО «Центр стратегічних комунікацій». Також партнером реалізації став голова Полтавської ОДА Валерій Головко.

Проект фінансується Програмою розвитку співробітництва та популяризації демократії Міністерства закордонних справ Литовської Республіки (Orange projects).

Волдіс Ажубаліс
Волдіс Ажубаліс

Під час прес-конференції засновник Фонду «Унія-1219» Волдіс Ажубаліс, виконавчий директор Асоціації служб емоційної допомоги Литви Томас Барановас, боєць 92-ї механізованої бригади ЗСУ, член координаційної ради ГО «Асоціація ветеранів АТО Полтавщини» Валерій Довженко, та спеціаліст, яка навчає волонтерів роботі емоційної допомоги по телефону уже 10 років, Угне Кабелкайте, відповіли на запитання журналістів про подальше впровадження центру, його мету та головні принципи роботи.

До розмови також долучилися учасники АТО, які висловили свої пропозиції та зауваження до роботи майбутнього call-центру.

Волдіс Ажубаліс розповів журналістам, про роботу, яка вже проводиться в області:

  • Полтава – це кінцевий пункт нашого візиту в області. На Полтавщині першочергово ми відвідали Комсомольськ, Кобеляки, Лубни, були в Пирятині, вчора були у Миргороді. Зустрічалися із волонтерами, переселенцями, учасниками АТО та їхніми сім’ями, дізнавалися їхні потреби та проблеми, з якими вони стикаються.

Головна мета центру – надання емоційної підтримки людині, що зателефонує, допомога у пошуку надії на подолання емоційної кризи.

  • У Литві – це дуже поширена послуга. В минулому році було понад 3 мільйони спроб дотелефонуватися до наших сall-центрів. 270 тисяч раз проводилися консультації, – повідомив Томас Барановас. – Зараз в наших планах відібрати близько 20-ти волонтерів, які будуть працювати в полтавському центрі.

Для волонтерів не обов’язково бути психологами. Головне – бажання та уміння допомогти. Це зможуть зробити самі учасники АТО, які не мають психологічних проблем, їхні дружини – люди, які найповніше розуміють всі складнощі адаптації бійців у суспільстві. Саме їх залучення до роботи центру підвищить рівень довіри до нього.

Угне_Кабелкайте
Угне Кабелкайте
  • Після ретельного відбору, волонтери пройдуть навчання. Бажаючі допомагати вже є. В Литві всі сall-центри були сформовані з інших причин, для людей, в яких були проблеми чи в школі, чи у сім’ї. Це, звісно, не можна порівнювати з тим, що відбувається в Україні. Тому наша робота над проектом буде максимально ретельною. Ми врахуємо всі пропозиції та зауваження, – зазначила Угне Кабелкайте.

Окрім емоційної підтримки, людина зможе отримати корисну інформацію, необхідні номери телефонів соцслужб. Але першочергове завдання волонтера – вислухати людину, зняти емоційну напругу. Робота сall-центру буде не цілодобовою, волонтери працюватимуть у вечірній час, оскільки, як зазначили спеціалісти, саме ввечері до центрів найчастіше звертаються. Всі звернення будуть анонімними, дзвінки безкоштовними.

Томас Барановас
Томас Барановас

Поспілкувавшись із учасниками АТО їх родинами та переселенцями, Томас Барановас прогнозує, що дзвінків буде чимало:

  • Можливо, ресурсів буде недостатньо – доведеться поступово розширюватися.

 

Система Orphus Поделиться на fb