Полтавські кейс-менеджери ділилися досвідом, як допомагати переселенцям
У Полтаві провели триденний семінар-тренінг «Модель надання комплексної допомоги ВПО за принципом кейс-менеджменту»для представників неурядових організацій, які допомагають вимушеним переселенцям зі сходу України. Зібралося 16 фахівців з різних регіонів країни, зокрема з Києва, Краматорська, Дніпропетровська, Харкова, Полтави.
Всі працівники вчилися взаємодіяти та обмінювалися власними напрацюваннями. На заняттях відпрацьовували технологію кейс-менеджменту та певний алгоритм роботи з тимчасово-переміщеними особами.
Як діяти людині, яка потрапила в форс-мажорі обставини, куди звернутися, щоб отримати документи, де взяти одяг, їжу, знайти житло, як оформити пенсію чи влаштувати дитину до дитсадка та школи. Саме фахівці неурядових організацій нині допомагають облаштуватися українцям із Донецька та Луганська в інших областях.
“Нас вчили як краще співпрацювати. Як можна застосувати технологію кейс-менеджменту, яку застосовують до різних цільових груп, саме внутрішньо переміщених осіб”, – сказала Світлана Большева психолог БО “Світло надії”.
Як зазначила PR-менеджер БО «Світло надії» Крістіна Криженко Полтавщина має певний досвід роботи з переселенцями й їй є чим поділитися з колегами.
“У нас працює певний злагоджений механізм роботи з переселенцями. Десь краще,десь гірше. Переселенців залучають до громадських робіт. Наша робота кейс-менеджменту наразі є найбільш адаптованою. Її можна застосувати в інших регіонах.”, – сказала Крістіна Криженко.
Працівники БО “Світло Надії” провели ознайомчу екскурсію з тими сервісами в рамках яких допомагають внутрішньо-переміщеним.
Геннадій Якубов член волонтерської ініціативи «Краматорськ SOS» до Полтави приїхав з Краматорська. Краматорськ майже передова. Щодня прибуває майже 100 людей Найбільші проблеми вимушених переселенців, яких у Краматорську зареєстровано більше 36 тис осіб – знайти житло та влаштуватися на роботу. Цент зайнятості практично з ними не працює.
“Все, що ми робимо на тренінгу вилаштувалося в певний кейс-менеджмент. Ми розуміємо, що працювали інтуїтивно. Також обмінялися контактами. Цікаво було побачити сервіси БО “Світло Надії”, – сказав Геннадій Якубов.
Тренінг провели в рамках проекту «Допомога та підтримка внутрішньо переміщених осіб», що впроваджується за підтримки Програми розвитку ООН в Україні (проект «Оперативне реагування на соціальні та економічні проблеми внутрішньо переміщених осіб»