Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

Полтавці зможуть оцінити роботу судів за допомогою карток громадського опитування

17 квітня 2019 року у Регіональному центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області відбувся тренінг для волонтерів проекту «Моніторинг прозорості та доступності судів Полтавської, Харківської та Чернівецької областей через оцінку відвідувачами суду».

Про це повідомили в Регіональному центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області.

Учасниками тренінгу стали студенти Полтавського юридичного інституту Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, які виступлять у якості волонтерів під час проведення опитувань. Волонтери стануть допоміжною ланкою фахівців системи безоплатної правової допомоги та судової системи на найпервиннішому рівні. Їх завдання провести опитування, підказати громадянам як воно відбувається , яка його необхідність. Вони не мають бути дипломованими юристами, але мають володіти базовими правовими знаннями. Вони можуть стати амбасадорами (провідниками, повноважними представниками) системи безоплатної правової допомоги та судової системи у себе в громадах, проводячи опитування та інформуючи про важливість цієї місії для налагодження ефективних зв’язків судів та громадян, підвищення ефективності їх роботи.

З вітальним словом до волонтерів звернулися директор Регіонального центру Олександр Черчатий та заступниця керівника апарату Полтавського апеляційного суду Наталія Михайлова, яка звернула увагу молоді на те, що суд вже має досвід проведення подібних опитувань громадян, тож працівники апарату апеляційного суду з радістю допоможуть волонтерам та представникам Регіонального центру провести опитування у квітні – травні 2019 року.

Директор Регіонального центру поінформував студентів про методологію карток громадського звітування та чому роботу суду можна і треба оцінювати. За його словами ініціатива створення української Системи оцінювання роботи суду виникла в суддівському самоврядуванні України ще в 2008 році й була реалізована в рамках проектів Агентства США з міжнародного розвитку USAID «Україна: Верховенство права» та «Справедливе правосуддя». Розробка системи оцінювання та її пілотна апробація в українських судах тривали з 2010 по 2015 роки.

«Картки громадського опитування – це форма громадського контролю за якістю послуг, що має практичну спрямованість. Загальна мета таких досліджень – надати «постачальникам послуг» та суспільству інформацію про стан якості послуг та визначити шляхи подолання існуючих проблем», – резюмував Олександр Черчатий.

Він повідомив, що саме з позиції відвідувача суду ми отримаємо узагальнене уявлення про рівень якості функціонування суду як державної установи. Досліджуючи думку (хоча і суб’єктивну) відвідувача, треба виходити з того, що навіть якщо робота суду є ефективною за певними показниками, надана у суді послуга є бездоганною за своїм стандартом, якість процесу її надання залишиться низькою, доки відвідувач, як зовнішній оцінювач, є незадоволеним, а послуга не відповідає його потребам (очікуванням)/ Тому врахування думки відвідувачів є необхідною умовою отримання цілісного та несуперечливого уявлення про фактичні результати діяльності суду.

Про планування роботи з проведення оцінки за методикою КГЗ (огляд картки громадянського звітування, організація збору даних, обробка та інтерпретація результатів дослідження) розповів учасникам тренінгу заступник директора Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області Ігор Клименко.

Заступниця начальника відділу комунікацій та правопросвітництва Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області Юлія Козаченко провела для учасників тренінг на тему: «Психологічні аспекти збору даних. Як подолати небажання відвідувачів суду брати участь в опитуванні». Під час виступу волонтери дізналися про особливості опитування як метод дослідження, його основні завдання та основні етапи.

Під час виступу заступниця начальника відділу окремо зупинилася на темах ефективного спілкування, які його основні функції, розкрила основні моменти комунікації з респондентами, на які слід звернути увагу інтерв’юерам/

«При спілкуванні в першу чергу слід налаштуватися на позитивний лад, бути ввічливим, враховувати потреби не лише свої, а й респондента, зацікавити його своєю позицією та донести важливість проведення таких анкетувань для покращення роботи судів у подальшому. Важливим моментом у спілкуванні є також вміння слухати, тому при спілкуванні з громадянами слід також це враховувати. При спілкуванні важливо вести себе толерантно, уникати суперечок, важливо також вміти перетворювати негативні емоції у позитивні, що сприятиме більш сприятливому психологічному клімату у спілкуванні», – повідомила Юлія Козаченко.

На прикладі інтерактивних завдань студенти мали змогу відчути себе в ролі волонтера та респондента, навчитися правильно реагувати на конфліктні та складні ситуації з урахуванням отриманих знань під час спілкування/

Нагадуємо, що Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області працює за адресою: м. Полтава, вул. Європейська (Фрунзе), 37/40.

Цілодобово функціонує єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103.

Перейти до вмісту