Ви тут:
Р Суспільство 

Конкурентні та інші способи закупівлі

Конкурентні закупівлі здійснюються різними способами та шляхами. Найпоширеніший – проведення торгів:

  • конкурс (відкритий конкурс, конкурс в електронній формі, закритий конкурс);
  • аукціон (відкритий аукціон, що відображають майданчики державних закупівель, аукціон в електронній формі, закритий аукціон);
  • запит котирувань (запит котирувань в електронній формі, закритий запит котирувань);
  • запит пропозицій (запит пропозицій в електронній формі, закритий запит пропозицій);
  • іншими способами, встановленими положенням про закупівлю.

Описані вище процедури повинні відповідати умовам конкурентної закупівлі:

1) Інформація про конкурентної закупівлі повідомляється замовником одним із таких способів:

  • шляхом розміщення в ЄІС сповіщення про здійснення конкурентної закупівлі, доступного необмеженому колу осіб, з додатком документації про конкурентну закупівлю;
  • шляхом направлення запрошень взяти участь в закритій конкурентній закупівлі, з додатком документації про конкурентну закупівлю не менше ніж двом особам, які можуть здійснити поставки товарів, виконання робіт, надання послуг, що є предметом такого закупівлі.

2) Забезпечується конкуренція між учасниками процесу закупівлі за право укласти контракт із замовником на умовах, пропонованих в заявках на участь в такій закупівлі, остаточних пропозиціях учасників такої закупівлі.

3) Опис предмета конкурентної закупівлі.

Інші способи закупівлі

Законодавцем передбачена можливість використання замовниками інших способів закупівлі. В даному випадку організатори процедур самостійно, виходячи з власних інтересів, специфіки діяльності, обсягу потреб визначають той чи інший спосіб закупівлі, а також порядок його проведення.

Варто зазначити, що не дивлячись на викладення основних способів закупівлі, які є звичними та зрозумілими для всіх учасників, чимала частина замовників нерідко користується своїм правом на інші способи закупівлі.

Та цьому є виправдання – переваги інших способів закупівлі:

  • можливість прописати необхідні умови процедур і порядок їх проведення;
  • можливість «придумати» власний спосіб закупівлі з урахуванням специфіки діяльності своєї організації;
  • можливість застосування паперової форми;
  • замовник самостійно визначає послідовність дій тієї чи іншої процедури, а також терміни проведення закупівлі.

Отже, наведемо основні види такої діяльності:

  • запит цін;
  • запит оферт;
  • тендер;
  • конкурентні переговори.

Можуть бути ще й інші, але всі вони не належать то торгів.