Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство 

Як бути лідером: на освітньому івенті у Полтаві розповідають про лідерські програми (ФОТО)

1 березня у Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського проходить освітній івент “Нова українська школа: відповідальне лідерство”, де керівників шкіл, освітніх департаментів знайомлять з програмами формування культури лідерства.

Організватор освітнього івенту Тетяна Устименко розповідає, що зараз у навчанні на першому місці знаходться не предметні знання, а навички, які людина має володіти протягом життя.

“Найголовніша наша задача — щоб учасники освітнього процесу могли приміряти ці практики на власних умовах. Мета — активно впроваджувати практику лідерства. Сьогодні говорять не стільки про предметні знання, скільки про навички успішної людини. Світ швидко змінюється, але є щось, що буде завжди потрібним. І лідерство це та навичка, яка буде потрібна в будь-якій професії та умов. І сучасна освіта повинна давати школярам, студентам можливість “прокачати” лідерство”, – розповідає Тетяна Устименко.

Усіх учасників освітнього івенту знайомлять з такими практиками культури лідерства:
“Liberal arts” – проект УАЛ, покликаний поширити модель навчання впродовж життя та спонукати вчителів долучатися до реформи системи освіти знизу;
“Лідер в мені” – програма Стівена Кові “Сім звичок високоефективних людей”, адаптована для закладів загальної середньої освіти. Це синтез універсальних принципів особистісної та міжособистісної ефективності, таких як відповідальність, згуртованість, командна робота тощо, які є однаково зрозумілими для людей всіх культур;
“Конструктивне екологічне лідерство” – сучасна концепція лідерської освіти — освіти, що генерує лідерів;
“Полтавська обласна школа лідер учнівського самоврядування” – проект спрямований на формування лідерської позиції учнів, їх почуття громадянськості, патріотизму, любові до міста, громади, країни;
“Навчальне лідерство” – освітній тренд, що розкриває тенденції розвитку індивідуального, командного й організаційного навчання;
“Емоційне лідерство” – новий напрямок у лідерології, спрямований на розвиток уміння управляти собою й стосунками з іншими людьми.

Щоб виховати лідерів, в Остап’євській ЗОШ Великобагачанського району, зі школярами працюють так, щоб вони бачили свою мрію і розуміли кроки, які необхідно зробити, щоб її досягти.

“Особливість нашої школи полягає в тому, що діти малюють собі мрію. А наступним є розроблення покрокового алгоритму дій, для її досягнення. Тільки тоді дитина відчує себе лідером, бо зрозуміє, що від неї багато що залежить”, – говорить учасник івенту Оксана Кукленко.

А у Федорівському НВК Карлівського району працює інша модель лідерської компетентності учнів.

“Ми більше уваги приділяємо проектній діяльності. Спрямована на те, щоб розвивати в учнів такі лідерські якості, як вміння брати на себе відповідальність, бачити перспективу. Не можна бути лідером, якщо не бачиш кінцевого результату. Якщо учні бачать результат, то сприймають все позитивно. У селі дуже важко дитини реалізувати себе. Школа повинна бути осередком розвитку дитини. Ми їх скеровуємо в різні напрямки — спортивне, екологічне лідерство, самоврядування та інші”, – говорить учасник івенту Оксана Ракосій.