Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

У Полтавській школі запрацював ресурсний клас для дітей з аутизмом (ФОТО)

У Полтавській загальноосвітній школі №2, що знаходиться на Подолі, з 5 лютого розпочав працювати інклюзивно-ресурсний клас. 12 лютого відбулось його офіційне відкриття. Він є першим на Полтавщині, де займаються дітки з розладом аутистичного спектру.

Такий ресурсний клас є проектом БО “Зернятко”, голова якої Людмила Іващенко вже давно займається темою інклюзії. Відкрити такий клас спонукала проблема — куди діти з особливим потребами підуть вчитися після корекційних груп у садочках.

“На даний час інклюзивне навчання тільки розпочинає свою діяльність. Тому ми долучаємось до розвитку інклюзії. Розуміємо, що діткам з аутистичним спектром дуже важко адаптуватись. Це підготовчий клас. Вони будуть тут і навчатись, і ходити в їдальню, бібліотеку, перебуватимуть разом з іншими школярами в одному середовищі. З часом плануємо всіх дітей об’єднувати і спільно проводити свята. Прагнемо, щоб 1 вересня вони легко пішли до інклюзивного класу”, – розповідає Людмила Іващенко.

Ресурсний клас — це 5 кімнат:
– кімната соціально-побутових навичок (там діти навчаються готувати чай, намазувати хліб на масло разом снідати);
– кімната сенсорної інтеграції (де відбуваються фізичні навантаження);
– велика зала — (діти проводять основну частину дня, навчаються, є куточок для відпочинку);
– кімната логопеда;
– музична кімната.

Клас розрахований на 5 діток, зараз там навчається 4 дитини. З ними працюють вчитель, спеціаліст по сенсорній інтеграції, дефектолог, психолог, куратор класу і експерт. Діти мають 4 уроки, серед них пісочна чи арт-терапія, похід у бібліотеку. Раз на місяць їздять на екскурсію.

Мама 7-річного Марка Комірного Катерина розповідає, що до цього син ходив у корекційну групу звичайного садочка. Але прийшов час готувати дитину до школи і це стало проблемою.

“У багатьох садочках є корекційні групи, і діток там багато, і педагоги фахові є. Коли постає питання школи, то тут у батьків починається паніка, бо йти нікуди. Якщо звичайна дитина зможе піти в школу, де в класі навчається 30 осіб, то дитина з особливими потребами не зможе морально висидіти урок, їй важко. Коли є клас, де дитина може підготуватись і адаптуватись, то це гарний крок для суспільства. І для діток це шанс потрапити в оточення звичайних дітей і в звичайний клас”, – говорить жінка.

Програму для класу допомагала розробляти київський професор Тетяна Скрипник. Зазначає, що у питанні створення ресурсного класу, де діти готуються до школи, Полтава обігнала Київ.

“У нас є задум — розробити модель, за якою потім можна впроваджувати таку цілеспрямовану компетентну допомогу цим дітям, щоб вони здобували якісну освіту. Це такий майданчик, де готуємо і педагогів, і дітей. Також думаємо над інноваційною моделлю підвищення компетентності фахівців. Вона полягає в тому, що не на курсах, тренінгах, семінарах, а безпосередньо під час професійної діяльності відпрацьовується командний супровід. Дуже важко впроваджувати  подібне, тому що все залежить від місцевої влади. Рік тому ми розробили модель такого класу і нам в одній зі шкіл Києва не вдалось реалізувати. Ми спромоглися це зробити і у нас буде Центр розвитку дитини. Але Полтава випередила столицю в цьому сенсі”, – розповідає Тетяна Скрипник.