Ви тут:
Освіта Суспільство ТОП-новина Україна 

Розвиток НУШ, доступнні вбиральні, комп’ютеризація, антибулінг: МОН визначило пріоритети 2019 року

2019-й має стати роком розвитку та зростання для усіх сфер від школи та закладів профосвіти до вишів і наукових установ — кожна із них отримала місце у 10-ці основних пріоритетів Міністерства освіти і науки на наступні 12 місяців. Про це розповіла Міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час підсумкової прес-конференції «Робота МОН: підсумки 2018-го/візія 2019-го».

Так, у десятці пріоритетів – розвиток реформи НУШ. Знову майже півмільйона першокласників прийдуть у змінену школу. На них чекатимуть перепідготовлені вчителі, нові, засновані на сучасних потребах, програми та новий освітній простір, у який держава знову — вже другий рік поспіль — інвестує 1 млрд грн на засадах співфінансування з органами місцевого самоврядування. Також протягом 2019 має бути представлений бодай проект Держстандарту базової шкільної освіти, який на десятиліття визначить, якими компетентностями, знаннями та вміннями мають оволодіти учні 5-9 класів НУШ.

Ще один з пріоритетів – гідність кожної дитини: доступна вбиральня, антибулінг та інклюзія. Якісне навчання неможливе без захисту гідності кожного учасника освітнього процесу. Якщо дорослі можуть себе убезпечити, діти залишаються вразливими. Саме тому, у 2019-му МОН працюватиме над розвитком антибулінгових програм, вдосконаленням функціонування сфери інклюзивної освіти та планує переобладнати усі туалети на вулицях — зробити їх теплими та більш приватними.

Зокрема, йдеться про інвестицію в понад 263 млн грн на створення теплих туалетів у школах, де їх досі нема. Обов’язковою вимогою до шкільної вбиральні на всіх рівнях — від молодшої до старшої школи — стане наявність перегородок та дверей у кожній кабінці. Так, це вже враховано у нових ДБН (нормативні документи у галузі будівництва) та санпінах, що формують вимоги до будівель шкіл.

Також серед пріоритетів – нові механізми професійного зростання вчителів (добровільна сертифікація та механізм «гроші за вчителем»), початок роботи освітнього омбудсмена, діджиталізація освіти: (інтернет та комп’ютери в сільські школи), масштабна реформа професійної освіти.