Ви тут:
Медицина Полтавщина Суспільство 

Про “зелений коридор” у Полтавській обласній лікарні розповів головний лікар

У Полтавській обласній клінічній лікарні є поняття “зелений коридор”. Що це означає та як працює розповів головний лікар Григорій Оксак.

У нас існує поняття «зеленого коридору», коли пацієнта можна скерувати прямо у спеціалізоване відділення після консультацій, наприклад, в нейрохірургічне, повз приймальне відділення, щоб не втрачати час. Також колеги з районів консультуються з обласними фахівцями у процесі лікування. На жаль, бувають ситуації, коли пацієнт з ускладненнями тривалий час затримується на вторинному рівні, хоча його давно треба було скерувати на вищий. З одного боку я розумію і районних колег, розумію, коли припускаються помилок через брак можливостей, знаю, що їх забезпеченість тими ж витратними матеріалами недостатня, не кажучи вже про діагностичну апаратуру і системи моніторингу. У нас був випадок, коли пацієнт виписався, переведений на лікування в районній лікарні, – розповів Григорій Оксак.
Наступного дня, продовжив він, зателефонував син пацієнта і поскаржився: «Що це таке? Що це за лікування? Ми за сім днів в стаціонарі обласної витрачались на серветки, на певні ліки, але вклались в кількасот гривень. А в районній лікарні одразу написали список на декілька тисяч. Як так?».
Ми розібрались – у районній лікарні не було антибіотиків, навіть розчинів, систем. У нас це все пацієнт отримував за рахунок бюджету, там же довелось купувати за власний кошт. Наші пацієнти на 100% забезпечуються принаймні цими базовими лікувальними засобами, а також антибіотиками середнього класу, є ліки резерву.
Існує також Національний перелік основних лікарських засобів, де чітко прописані ліки і витратні матеріали, які я маю право купувати для лікарні за бюджетні кошти, щоб забезпечувати пацієнтів. Поза цим переліком, згідно чинного законодавства, я не можу купувати нічого іншого. Ось маю скаргу від пацієнта на те, що персонал не дав йому рідини для розведення спеціальних ліків. Але ми і не можемо її дати – цього немає в Національному переліку і я не можу таке купувати за бюджетний кошт і видавати пацієнтам. Нас весь час контролюють, Міністерство охорони здоров’я нещодавно видало розпорядження, щоб ретельніше перевіряти чи немає відходжень від Нацпереліку. Хоча до нього є чимало зауважень, ми періодично пишемо свої пропозиції змін, щоб покращити забезпечення наших пацієнтів.
Інколи пацієнти цікавляться звідки взялося те, що не довелося купувати, інші не помічають цього, але ж добре, що держава дає це. Хоча, якщо порахувати витрати на одного пацієнта, то набігають серйозні суми. Необхідні фінансові вливання у здоров’я наших людей, – додав головний лікар.