Ви тут:
Полтавщина Прес-релізи Суспільство 

У ГУ ДФС Полтавщини роз’яснили особливості судового оскарження рішень контролюючих органів

Відповідно до правил предметної юрисдикції, встановлених статтею 19 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), на спори платників (юридичних чи фізичних осіб) із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності поширюється юрисдикція адміністративних судів.

Інстанційна юрисдикція адміністративних судів визначена статтею 22 КАС України та передбачає вирішення справи місцевим адміністративним судом (місцевим загальним судом та окружним адміністративним судом), перегляд сурового рішення в апеляційному порядку судом апеляційної інстанції та перегляд судових рішень Верховним судом в касаційному порядку.

Пунктом 56.18 статті 56 Податкового Кодексу України (ПК України) регламентовано можливість платників, з урахуванням строків давності. Визначених статтею 102 цього Кодексу, оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.

Рішення контролюючого органу, яке оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. Тобто процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов’язання, так само як і при оскарженні в адміністративному порядку, вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Відповідно до пункту 56.19 статті 56 ПК України у разі, коли до подання позовної заяви проводилася процедура адміністративного оскарження, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішенння або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов’язання протягом місяця, що настає за днем закінчення процедури адміністративного оскарження, відповідно до пункту 56.17 цієї статті.

Тобто, дана норма є спеціальною і підлягає обов`язковому застосуванню в разі проведення процедури адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення.

Пропущення платником процесуального строку для звернення до суду є підставою для залишення позовної заяви без розгляду (ст.ст. 124, 240 КАС України).

Як встановлено частиною 4 статті 241 КАС України. судовий розгляд справи в суді першої інстанції закінчується ухваленням рішення суду.

Відповідно до статті 255 КАС України, рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Статтею 295 КАС України встановлено, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. В разі якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та регулятивну частини рішення – строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття (ст.325 КАС України).

Судом касаційної інстанції в адміністративних справах є Верховний суд.

Касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення (ст.329 КАС України) безпосередньо до суду касаційної інстанції (ст.331 КАС України).

Згідно приписів частини 5 статті. 355 КАС України, судові рішення Верховного суду є остаточними і оскарженню не підлягають.

Головне управління ДФС у Полтавській області