Ви тут:
Економіка Суспільство ТОП-новина Україна 

“Воєнний стан не несе безпосередніх негативних наслідків для економіки України”, – Богдан Данилишин

Зростання курсів іноземних валют до гривні відбувається переважно внаслідок впливу ситуативних та психологічних факторів. Це все носить тимчасовий характер.

Про це написав голова Ради Національного банку України Богдан Данилишин у Facebook.

“Запровадження воєнного стану на термін 30 днів не несе безпосередніх негативних наслідків для економіки України. В даний час немає фундаментальних причин для зниження темпів економічного зростання. Однак, в разі наявності відповідних зовнішньополітичних факторів, можливого продовження дії воєнного стану може створити відповідні передумови для зниження темпів економічного зростання у наступному році”, – написав він.

За його словами банківська система забезпечує повнофункціональний та безперебійний режим роботи. Ліквідність банківського сектору знаходиться на рівні, що здатний повністю забезпечити своєчасне виконання зобов’язань перед клієнтами та вкладниками банківських установ. Прибуток банків за 10 місяців 2018 року зріс до 15,0 млрд грн. За жовтень прибуток становить майже 4 млрд грн.

Зростання курсів іноземних валют до гривні відбувається переважно внаслідок впливу ситуативних та психологічних факторів. Це все носить тимчасовий характер. Національний банк уважно відслідковує стан та тенденції валютного ринку й готовий, у разі необхідності, до проведення валютних інтервенцій з метою недопущення різких чи надмірних коливань курсу гривні. Наразі обсяг міжнародних резервів НБУ сягає 17.8 млрд дол. США. Інфляційні ризики знаходяться в прямій залежності від ситуації на валютному ринку.

З урахуванням серйозного навантаження з виплат по зовнішньому державному боргу у 2019 році важливою є співпраця із офіційними кредиторами України. Міжнародний валютний фонд вважає, що підстави для обмеження попередньо визначених обсягів співпраці з Україною відсутні. Україна своєчасно та в повному обсязі виконує свої зобов’язання. До кінця поточного року очікується отримання траншу кредиту від МВФ в сумі від 1,5 млрд. доларів та 0,5 млрд. євро макрофінансової допомоги від ЄС (набуло чинності законодавче Рішення Європарламенту та Ради ЄС про надання Україні Четвертої програми макрофінансової допомоги ЄС в обсязі 1 млрд євро (МФД 4).

Вчасно прийнятий Державний бюджет України та Основні засади грошово-кредитної політики на 2019 рік і середньострокову перспективу є запорукою стабільності розвитку економіки, соціального захисту громадян і збалансованого функціонування банківської системи.

Додержання стійких високих темпів економічного зростання стримується не лише конфліктом з Росією. Великою мірою воно стримується недостатніми темпами структурної перебудови економіки України, збереженням її аграрно-сировинної орієнтації, домінуванням в структурі експорту продукції з низькою доданою вартістю, а в структурі імпорту – енергоносіїв, заміщення яких було б можливим в разі більш ретельних зусиль по збільшенню власного видобутку газу та нафти, високою енерго- та матеріаломісткістю виробництва. На подоланні цих проблем, а також на створенні умов для активізації внутрішніх інвестицій, необхідно сконцентрувати зусилля економічного блоку Уряду з метою забезпечення сталого та якісного економічного зростання й підвищення доброту населення України.