Ви тут:
Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

Катастрофічна ситуація з колекторами у Полтаві: як і коли ремонтуватимуть та скільки коштів на це потрібно (ФОТО)

З початку цього року у Полтаві залишилось майже 30 невідремонтованих провалів на колекторах. Найкритичніша ситуація існує у районі магазину МЕТРО — між Київським шосе та гаражним кооперативом біля тубдиспансеру. Там зношеність каналізаційних мереж місцями сягають 100%, а поруч з проваллям розташовані гаражі.

Щоб оцінити масштаби ситуації з каналізацією депутати Полтавської обласної ради здійснили робочу поїздку кількома об’єктами й оглянули каналізаційний колектор Автоагрегатного заводу по вулиці Глібова, колектор поблизу тубдиспансеру та колектор по вулиці Героїв АТО.

«Колектор Автоагрегатного заводу приймає стічні води з Малобудищанського заводу, психлікарні, Інституту свиноводства. Тут велике пересічення з комунікаціями, паралельно йде газопровід. Зараз стоїть тимчасова насосна станція, підключена електроенергія і відводимо стічні води з цього району. Причина провалів — газова корозія. Утворюється газ з різних миючих засобів, якими ми користуємось, виникають фосфати, мікроелементи проникають у пори бетону, розбухають, руйнують бетонне склепіння й виникають провали. Мешканці міста зараз потерпають від того, що є ці ями і запах», – коментує ситуацію з колектором по вулиці Глібова начальник служби каналізації КП ПОР «Полтававодоканал» Іван Мистюк.

Поблизу тубдиспансеру на колекторах теж велика кількість провалів, а по вулиці Героїв АТО нині тривають роботи методом горизонтально-наклонного буріння. У більшості випадків працівники ставлять тимчасові насосні станції, а це додаткові витрати на електроенергію.

Технічна служба підприємства розробила програму на 3 роки по локалізації і виходу з аварійності по каналізаційності колекторів. До кінця 2018 року у планах відремонтувати колектори району 1-ї міської лікарні, вулиці Південної і Шолом-Алейхема. На роботи вже витратили майже 30 млн грн.

У 2019 році необхідне фінансування 225 млн грн.

У 2020 році заплановано ремонт ділянки Київського шосе, поблизу тубдиспансеру, по вулиці Зигіна, це 235 млн грн. Всього близько 600 млн грн на 3 роки.

«Це газова корозія. Це труба з внутрішньої сторони, бачимо арматуру, якою армована труба, і вилуження складової бетону. Якщо отвори з’явились в трубі з боку, то ще більш-менш, якщо зверху – це 100% провал. І добре, коли він на зеленій зоні, а якщо на дорозі – це катастрофа», – пояснює Іван Мистюк.

Щоб вирішити пробему аварійності каналізаційних колекторів, у Полтавській ОДА сподіваються на співфінансування з міською владою. Тому для цього найближчим часом зберуть наради, щоб з’ясувати суми. Адже наприкінці року вже будуть відбуватись бюджетні комісії.

«На останній комісії з питань комунального господарства це питання теж розглядалось. Ми написали лист від комісії до міської ради, що обласна рада теж йде на умовах співфінансування і готова вкладати кошти на реконструкцію колекторів. Я думаю наступного тижня зберемо нараду разом з міською радою, представниками ОДА та обласної ради для того, щоб запланувати, скільки кожен зможе виділяти кошти самостійно для вирішення цієї нагальної проблеми», – запевнив голова комісії обласної ради з питань житлово-комунального господарства, енергозбереження, будівництва, транспорту та зв’язку Ігор Сірик.

«Наступного тижня плануємо їхати у банк ЄБРР з пропозицією прокредитуватись на довгостроковий кредит під невеликий відсоток, для того, щоб ці проблеми усунути найближчими роками», – зазначив заступник голови Полтавської ОДА Олег Пругло.