Ви тут:
Суспільство Цікавинки 

Як боротися зі стресом, щоб не згоріти на роботі, – поради психолога

Сімейний психолог Алла Пилипюк  розповідає, як жінкам розпізнати причини стресу на роботі і ефективно боротися з ними.

Не встигла прокинутися, а вже втомилася. Поки доїхала до офісу, стан такий, що вже пора повертатися додому. А на роботі – все дратує. Загалом, всі навколо – ледачі і дурні, одна вона – в білому пальто. Так живуть багато жінок. Так, можливо, живете і ви. А навіщо?

Давайте для початку відповімо собі чесно на питання: якщо все так погано на конкретній вашій роботі, чому ви досі там? Що вас тримає? Невже, та зарплата, заради якої весь цей хоровод з нервів, підвищеного тиску і безсоння затіяний, вартий того?

Що, якщо по-чесному?

Зараз буде трошки прикро, але скажу, як є. Багато з тих, хто проявляє свою підвищену активність на роботі, роблять це не тому, що так сильно вболівають за спільну справу або такі затяті трудоголіки. Для них – це просто спосіб втекти від внутрішніх проблем, які вимагають вирішення. Адже по-хорошому, у вас повинно вистачати сил і часу і на роботу, і на сім’ю, і на свої захоплення, і на пізнання чогось нового.

Просто подумайте, яку порожнечу ви намагаєтеся заповнити, бігаючи по офісу і голосячи про те, що “всі працюють через одне місце, а я ось повинна за вами тут розгрібати”? Може, ну його? Без жартів, причини того, що ви на роботі отримуєте стрес є, і вони – не в дурних колегах і не в надскладних завданнях. У чому ж? Це не секрет.

Причина перша

Ви просто тікаєте. Від чого – тут вже підставте свій варіант. Від самотності, від небажання залишатися з собою один на один і по-чесному поглянути на свою життєву ситуацію.

Від неблагополучної ситуації в родині. Від дитини, яку не хочеться носити цілий день на руках. Від проблем з чоловіком. Від відносин, які вимотують або принижують.

Якщо це так, то важливо зрозуміти, що тактика тікання не спрацює. Стрес буде накопичуватися, а складнощів стане ще більше. Якщо ви відчуваєте, що біжите від чогось, краще рішення – розібратися з собою або ситуацією. Ймовірно, за допомогою фахівців.

Причина друга

Азарт – це не тільки про казино. В роботі азарт може стати як помічником, так і шкідником. Коли робота заради роботи – це вже не здраво. Коли гіпервідповідальність не дає спокійно лягти спати, коли кожне рішення повинне бути у вас під контролем, коли ви постійно включені тільки в процес – потрібно щось вирішувати. Адже дія заради самої дії – це знову ж таки спроба закрити якусь внутрішню порожнечу. Така собі рулетка не заради виграшу, але заради гри.

Причина третя

О, як ми любимо відчувати і вселяти іншим власну значимість. Плекаємо в собі почуття власної важливості, а своїми робочими “подвигами” нібито підвищуємо її. 

Жінки грішать цим не менше чоловіків. Стають настільки “сильними і незалежними”, що не тільки колег, але і рідних і близьких від цього вже відверто нудить.

Ознаки того, що пора щось змінювати

Симптоми стресу дуже прості, але дуже часто ми не замислюємося про те, що вже пора бити на сполох. Ось чек-лист, за яким відразу стане ясно – все спокійно в вашому випадку.

Ваші супутники – постійне відчуття тривоги і страху.

Вам важко спілкуватися або пояснювати щось кому-небудь і не зірватися від роздратування.

Весь час хочеться спати, почуття ніби притуплені.

Ви проявляєте агресію і нетерпимість навіть з улюбленими людьми, друзями.

Харчові звички змінюються: ви їсте більше звичайного або менше. Вам обов’язково потрібно випити червоненького, щоб заспокоїтися.

Ви стали частіше хворіти.

Але ж стрес можна просто не допускати. І я кажу “просто” не для красного слівця – насправді нічого складного в цьому немає. По-перше, важливо розуміти, що гроші – це не інструмент, який вирішить ваші внутрішні проблеми, позбавить від страхів, прибере комлекс і змінить ставлення до життя. По-друге, пора усвідомити, що життя проходить, а радості і задоволення в ньому так і немає. Навіщо так жити?

Знімаємо стрес

Сама придумала – сама образилася. Так, так, жінки люблять самі собі створювати фактори для стресу. Там, де можна було б видихнути і зробити висновки, вона буде бігати, кричати, наводити розбрат і накручувати себе до стану пружини.

Давайте разом розберемо, як звести стресові ситуації в робочому режимі до мінімуму.

Слово “ні” – запам’ятати і вживати. Не хочеш займатися цією справою – знайди інше. Не подобається їздити в автобусі – проклади маршрут на метро. Дратують колеги – перейди на фріланс або поміняй роботу взагалі. 

За матеріалами Сегодня.