Ви тут:
Суспільство Україна 

У Верховній Раді обговорили Законопроект щодо протидії рекламі, яка містить ознаки дискримінації

17 жовтня Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики розглянув законопроекти у сфері реклами.

На засіданні Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики 17 жовтня було розглянуто законопроекти щодо протидії рекламі, яка містить ознаки дискримінації, та щодо гармонізації вітчизняного законодавства з правом Європейського Союзу у сфері порівняльної реклами (Комітет визначено головним з їх розгляду).

Також обговорили звіт Міністерства інформаційної політики України, представлений Державним секретарем цього відомства Артемом Біденком; парламентарії висловили низку зауважень щодо реалізації завдань, які стоять перед цим органом у сфері іномовлення, протидії гібридній пропаганді, зокрема у книговидавничій сфері, належної реалізації державної політики при здійсненні реформ на ринку надання інформаційних послуг. Йшлося також про перспективи удосконалення порядку бюджетного фінансування заходів Міністерства, планування видатків, тощо. Інформацію МІП щодо підсумків роботи за звітний період взято до відома.

Народні депутати – члени Комітету обговорили також ситуацію на ринку ЗМІ та можливості підтримки видань мовами національних меншин.

Внесений народним депутатом України Іриною Луценко проект Закону про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації (№ 8558 від 5 липня 2018 року) учасникам засідання представила сама авторка. За її задумом, проект покликаний ефективно сприяти протидії випадкам дискримінації за ознакою статі. З цією метою проектом пропонується в Законі України «Про рекламу» визначити поняття «дискримінаційна реклама за ознакою статі», уточнити та доповнити загальні вимоги до реклами, положення щодо недобросовісної реклами, відповідальності за порушення законодавства про рекламу, прав об’єднань громадян, об’єднань підприємств у галузі реклами тощо.

Нова редакція заохочує саме громадян та громадські об’єднання громадян звертатися до судів з приводу дискримінаційної реклами. Це має стимулювати вимогливіше ставлення до неї з боку підприємств. Серед іншого, у разі прийняття проекту зростуть розміри штрафів за дискримінаційну рекламу, а центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, отримає більше повноважень для впливу на недобросовісних рекламодавців.

Парламентарії констатували: порушене автором законопроекту питання є актуальним. Хоча проблемі дискримінації у вітчизняному законодавстві про рекламу приділена значна увага, однак зупинення розповсюдження дискримінаційної реклами за ознакою статі на підставі чинних норм в певних сегментах інформаційної сфери є проблематичним: не працює і закладений у чинних нормах механізм саморегулювання. Разом з тим, зазначали члени Комітету, потребують доопрацювання й окремі виглядають положення запропонованого законопроекту (зокрема – саме визначення терміну «дискримінаційна реклама за ознакою статі»).

Все зазначене було враховано при прийнятті рішення Комітету, який рекомендував Верховній Раді України за наслідками розгляду в першому читанні прийняти законопроект № 8558 за основу з дорученням головному комітету усунути згадані недоліки на етапі другого читання.