Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

Марина Порошенко на Полтавщині відвідала інклюзивно-ресурсний центр та подарувала проекти медіатеки і ресурсної кімнати (ФОТО)

У селі Демидівка, що в Омельницькій ОТГ Кременчуцького району, працює інклюзивно-ресурсний центр “Надія” для дітей з особливими потребами. Таким чином, Полтавщина долучилась до проекту Марини Порошенко з розвитку інклюзивної освіти. Адже важливою складовою інклюзивної освітньої реформи є відкриття мережі сучасних ІРЦ, які прийшли на заміну застарілій системі психолого-медико-педагогічних консультацій. Сама дружина Президента Марина Порошенко побувала з робочим візитом у Демидівці.

Центр знаходиться у будівлі, де раніше працювала школа. Оскільки школярів зараз возять в Омельницький опорний навчальний заклад, замість школи тут у першій половині будівлі організували дитячий садок, а далі -інклюзивно-ресурсний центр. Там є темна і світла сенсорні кімнати, приміщення для ресурсної кімнати та кабінет практичного психолога.

“Інклюзивно-ресурсний центр це надання послуг. Ми проводимо комплексну оцінку дітям, щоб визначити їхні освітні потреби, але це не шкільне навчання. Проводимо консультації з  батьками. Надаємо допомогу батькам, які мають дітей з особливими потребами. Коли звичайні діти перебувають поруч з “особливими” дітьми, в них виникає до них відчуття поваги, вони стають добрішими. Навіть в колективі поводять себе краще”, – розповідає директор центру Наталія Пирог.  

Інклюзивний центр розрахований для дітей віком від 2 до 18 років. Зараз там займаються 30 дітей: 17 з Омельницької ОТГ і 13 з інших ОТГ – Піщаного,Недогарок,Пришиба, Новознам’янки. У майбутньому планують розширення центру і створення кабінетів психолога, логопеда і кабінет лікувальної фізкультури. 

Всіх дітей Омельницької ОТГ до ІРЦ підвозить соціальне таксі. Приймають всіх дітей з особливими освітніми потребами. Нині у штаті центру – директор, вчитель-реабілітолог, логопед і практичний психолог. 

“Сьогодні дітям з фізичними проблемами не просто. Вони не отримують якісну освіту, реабілітації. І ми втрачаємо частину суспільства, яка має серйозний розумовий потенціал. Це діти абсолютно розумні, вони сприймають і навчання, і науку, вони успішні по-своєму. І нам потрібно зробити соціалізацію цих дітей”, – підкреслив голова Полтавської ОДА Валерій Головко. 

“Зараз на Полтавщині є майже 240 тисяч дітей  віком від 0 до 18 років. З них майже 36 тисяч дітей з особливими освітніми потребами. В тому числі 4600 дітей – діти з інвалідністю. Нині в регіоні працюють 12 ІРЦ. До кінця календарного року у Полтавській області має бути створено 32 інклюзивно-ресурсних центри”, – зазначила директор Департаменту освіти і науки Полтавської ОДА Олена Харченко.

У рамках візиту Марина Порошенко та Валерій Головко підписали Меморандум про долучення області до національного проекту Фонду Порошенка “Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації”. 

“Ми впроваджуємо інклюзивну освіту на інституційному рівні. Тобто, коли запрацює інклюзивна освіта як система. Зараз, коли ми створили мережу ІРЦ – система, яка існує паралельно до освітніх закладів. Вона їх не замінює. Тобто, дитина має навчатись у школі. І паралельно вона перебуває на обліку в ІРЦ. Тут проводять діагностику стану порушень функціонування дитини. Працівники не ставлять діагнози. Вони дивляться, які є функціональні порушення і працюють лише з ними. Бо вони заважають дитині добре навчатись. Спеціальні працівники ІРЦ додатково займаються з дітьми за шкільною програмою, перевіряють як дитина засвоює навчальну програму, які в неї успіхи”, – пояснила Марина Порошенко.

У рамках візиту дружина Президента подарувала регіону проекти ресурсної кімнати і медіатеки, що будуть впроваджені вже в майбутньому. Медіатека це доступна бібліотека, а ресурсна кімната – інтерактивний простір. Вона буде поділена на дві зони – як для занять, так і для кухні, де діти зможуть адаптовуватись в соціумі. 

Довідково: на Полтавщині функціонує 192 інклюзивні школи, у яких навчається 548 дітей з особливими освітніми потребами. Також працює 29 інклюзивних дитячих садочки. У закладах професійно-технічної освіти здобувають професію 362 “особливих” учня, а ВНЗ – 437 таких студенти.