Крюківський вагонзавод хоче виробляти електровози разом із французькою компанією
Крюківський вагонзавод (Кременчук, КВБЗ) хоче виготовляти електровози разом із французькою компанією Alstom.
Про це йдеться на корпоративному сайті КВБЗ та у виданні ЦТС.
“Ми готові і маємо всі шанси взяти участь у проекті закупівлі та локалізації в Україні електровозів..Ми неодноразово порушували питання створення вітчизняного електровоза на рівні міністерств і уряду України, починаючи з 2012 року. Але час було втрачено і, практично, нічого не залишається робити, як шукати готове технічне рішення для України в союзі з великим світовим виробником локомотивів колії 1520 мм. З тим, щоб почати закуповувати електровози вже в 2019 році з організацією крупної локалізації їх виробництва на території України, починаючи з 2020 року. КВБЗ вже має досвід виробництва пасажирських електровозів у складі швидкісних електропоїздів «Тарпан». Їх головні вагони фактично є двосистемними пасажирськими електровозами. Участь підприємства у проекті складання тепловозів з американською компанією GE Transportation дає додатковий досвід в області виробництва тяги
– зазначив гендиректор вагнзаводу Володимир Приходько.
За його словами, КВБЗ вже має партнерські зв’язки з Alstom, адже у 2001 році КВБЗ купив ліцензію на французький візок, прототип якого використовується для виробництва пасажирських вагонів.
Тобто сімейство візків КВБЗ для вагонів метро і електропоїздів, дизель-поїздів, візки з пневмоподвішуванням веде свій родовід від французького прототипа компанії Alstom.
У вересні під час міжнародної виставки залізничного рухомого складу InnoTrans 2018, яка проходила у Берліні керівництво «Укрзалізниці» підписало меморандуми про співпрацю зі світовими компаніями Alstom (Франція) та CRRC (Китай).
Очільник «Укрзалізниці» Євген Кравцов при цьому відзначив, що УЗ вже має партнера-постачальника тепловозів (йдеться про американську компанію General Electric, з якою уже співпрацює КВБЗ), і до кінця цього року має визначитися зі стратегічним партнером з виробництва електровозів.
“Потреби компанії придбати не менше 200 локомотивів упродовж наступних семи років, а до 2029 року – до 500 нових електровозів. Якщо вантажні та пасажирські вагони здатні виготовити вітчизняні виробники, то до виробництва сучасних локомотивів маємо залучити іноземні компанії, саме тому проводимо переговори з чотирма найбільшими світовими виробниками”, – розповів Євген Кравцов.
Він також зазначив, що Alstom є одним із лідерів у виробництві електровозів, котрий має значний досвід їх виготовлення для колії 1520. Так само компанія CRRC є одним з найбільших у світі виробником залізничної техніки та обладнання.
За даними «Укрзалізниці», в Україні електрифіковано майже 47% колій, і уряд поставив завдання впродовж двох років довести обсяг електрифікованих дільниць до 54%.
Наразі експлуатаційний парк електровозів Укрзалізниці складає близько 800 одиниць. Їх середній вік – 39,2 роки, зношеність – 92%.
У випадку локалізації виробництва електровозів в Україні КВБЗ та інші вітчизняні підприємства зможуть отримати додаткову роботу.