Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

Андрій Садовий у Полтаві розповів про транспорт, газ, корупцію, армію та енергозбереження (ФОТО)

У рамках дискусії Urban Talks, що сьогодні відбувається у Полтаві, до міста приїхав міський голова Львова Андрій Садовий.

На прес-каві, що організували для представників ЗМІ, Андрій Садовий у неформальній обстановці поділився власними думками про те, як влаштовувати максимальне сполучення між містами, про армію, корупцію, ОСББ, громадський траспорт і Полтаву зокрема.

Про корупцію

Корупція — гідра, яка висмоктує нашу енергію. А політичної волі побороти корупцію сьогодні я не бачу. Я бачу імітацію боротьби з корупцією. Якщо почати сьогодні, то перші результати можна побачити через 3,5 роки. Якщо призначити адекватного прокурора і голову СБУ, зміни можна помітити через 3-4 місяці. Тому що вертикаль починає по-іншому вибудовуватись і працювати.

Про війну і незалежність

Ми живемо в історичний період. Російсько-українська війна — це війна за незалежність. Прокурор, який бере хабар – працює на ворога, журналіст, який пише замовні матеріли – працює на ворога, проти нашої незалежності. Незалежність не прописана в Біблії, що ми повинні її мати. Її треба вибороти.

Про армію

На сьогоднішні ми є найбіднішою країною Європи. Тому що корупція висмоктує всю енергію. Якщо матимемо сильну економіку, то матимемо сильну армію. Якщо буде сильна армія, високоточна зброя, якісні ракетні озброєння, тоді зможемо перемагати у війні. Бо Росія бажає лише сильних. Ми у Львові кожному, хто вертається з війни, даємо 100 тисяч гривень матеріальної підтримки. Коли запроваджували цю програму, був переконаний, що вона працюватиме по всій Україні. Але Верховна Рада її не підтримала. Важливо, щоб солдат, який пройшов війну, відчував повагу до себе.

Про газ

Коли Україна стала незалежною, у нас різко впав відсоток видобутку газу. І ми «сіли» на російську газову голку. Якщо матимемо власний газ, тоді залежатимемо лише від наших можливостей. У разі впровадження системи енергозбереження, треба і газу набагато менше. Потрібне розуміння на державному рівні. Сьогодні ми залежні від Міжнародного Валютного Фонду, який на нас тисне. Ми понабирали надзвичайно багато коштів і їх треба віддавати. Якщо є збалансована політика в державі, можна мати і нормальну тарифну політику. Наприклад, у Львові у комунальному громадському транспорті всі пенсіонери їздять безкоштовно. Але як сьогодні бути по-іншому, якщо люди бідні. Зараз ми залежні від газу, який купляємо в Європі, а насправді це російський газ. Якщо ми потребуємо ще додатково 11 млрд куб. м газу, то повинні підняти видобуток і збільшити його в Україні. Тоді, маючи свій газ, ми будемо енергетично незалежні.

Про енергозбереження

Потрібно почати впроваджути технології енергозбереження. Берете будинок на 107 квартир, його тепломодернізація коштуватиме 2,5 млн грн. Економія газу від 30-50%. І це треба робити в більших масштабах. І по кожному напрямку нашої країни потребуємо дуже швидких змін. Зараз вони не робляться, бо не має політичної волі. Всі будинки, які збудовані у 50, 60, 80-ті роки, потребують модернізації. Тому, що будувались під газ, який коштував копійки, і ніхто про це тоді не думав. У Львові щороку проводимо опитування щодо комфортності проживання. Відтак у будинках, де створені ОСББ, люди на 30% задоволені комфортом власного життя. Тому в першу чергу кошти на ремонти надаємо в ті будинки, де створено ОСББ. Якщо будинок ЖЕКу, то філософія така: квартира моя — під’їзд не мій, ліфт не мій і нехай ЖЕК тим займається. А коли воно не моє, тоді й ставлення інше. А коли є ОСББ – кварира моя, під’їзд мій. Моя рекомендація: негайно ініційовуйте створення ОСББ у своєму будинку, можна найняти управлінську компанію, яка якісніше працюватиме, ніж ЖЕК. Таким чином, ви зможете брати участь у програмі співфінансування. І за 1-2 роки приведете будинок до ладу. Також зможете модернізувати будинок в плані енергозбереження.

Про робочі місця

Минулого року ми мали 2,9 млн туристів. Це десятки тисяч нових робочих місць. Кафе, ресторани, сфера послуг, харчова промисловість — це все треба обслуговувати, а відтак молодь має роботу. У нас до 30 тисяч людей працюють в IT. Середня зарплата в цій сфері — 2 тисячі доларів. Цього року починаємо будувати новий IT-парк — це можливість для 14 тисяч нових робочих місць. Це будуть нові офісні комплекси.

Про сміття

В Україні все сміття їде на полігони. В Європі трішки інша практика. Європейський Союз поставив вимогу — до 2030 року зменшити вивезення на полігони до 10%. 90% повинно йти на переробку. Ми плануємо в цьому році розпочати перший етап будівництва сміттєпереробного заводу. Сам завод будуватиметься 2 роки. Цей досвід ми готові передати всім іншим містам, тому що в кожному місті має бути такий завод. Якщо почнете сьогодні, матимете результат за 4-5 років. У Польщі таких заводів 170. У нас немає жодного. Зараз у Харкові почали роботу, у Львові…

Про громадський транспорт

Ми колись у Львові мали таку ж ситуацію, що зараз у Полтаві. У 90-х роках знищений весь автобусний парк, продали АТП і сказали, що приватники виконуватимуть цю послугу якісно і не треба вкаладати міські кошти. Закінчилось тим, що на ринку з’явилось дуже багато компаній, які почали шантажувати місто. Ми зробили чітку схему, як працювати у місті, і зараз збільшуємо потужності нашого комунального підприємства, яке заснували. Цього року купляємо 150 автобусів, оголосили тендер на закупівлю 50 тролейбусів, наступного року ще 6 автобусів купуємо, ведемо перемовини про купівлю 100 електробусів. Я рекомендую у Полтаві виходити на ринок перевезень або на електротранспорт, або створити нове підприємство. Купіть в лізинг 100 автобусів, тоді будете гравцем на ринку. А приватні перевізники не будуть шантажувати громаду і місто. З точки зору перевезень, це питання розрахунків. На скільки ви знайдете компроміс. Наскільки я знаю, влада Полтави сплачує щомісяця великі кошти за пільгові перевезення.

Про вантажний транспорт

В усьому світі вантажі возять річками. У нас цього не роблять, бо не вигідно. Треба це уможливити. Це автоматично дасть поштовх суднобудуванню. Через те, що нічого не будується, ми втратили 99% нашого потенціалу. Якщо вантажі підуть річками, звільняється залізниця, зменшується навантаження на дороги. Тоді можна мати більше можливостей ремонту доріг. І можна більше пускати швидкісних поїздів.

Про авіаційне сполучення

Ми себе називаємо авіаційною країною. Але за 3,5 роки не випустили жодного літака. Тому що «Антонов» не має замовлень. Раніше були комплектуючі російські, зараз від них відмовились. А щоб брати комплектуючі на великі літаки, відразу треба замовити 20-40 комплектів. У нас країна велика. Аеропорти є в 50-ти містах, з них регулярні рейси виконують лише 10 аеропортів. Я пропоную заснувати нову українську авіакомпанію — Ukraine United Airlines — яка б виконувала внутрішні рейси між українськими містами. Для цього потрібні літаки. Замовляємо 20 літаків і «Антонов» матиме роботу на наступні 4 роки. Об’єднуємо всі міста авіаційним сполученням. Це дає мільйони нових робочих міст, запускає внутрішній туризм, відновлюємо авіаційну промисловість, даємо розвиток науці. Якщо говорити з перспективи Полтави, кожен громадянин країни мав би раз на рік сюди приїхати. У Німеччині всі міста з’єднані. Люди комунікують, літають. Вартість перевезення там 20 євро. А в нас, щоб долетіти з Харкова до Львова, буде дорожче, ніж зі Львова до Нью-Йорка.

Про полтавський аеропорт

Його треба відновлювати. Мають бути прямі регулярні рейси в інші міста – Івано-Франківськ, Львів, Одесу. Ви можете мати мільйонні потоки туристів. Це буде надзвичайно великий стимул для розвитку малого і середнього бізнесу. Я б у Полтаву на вихідні літав.

Про Полтаву

Тут така енергетика, атмосфера… Я дивлюсь на будівлю Краєзнавчого музею — не можу очі відвести. Це щось неймовірне. Тут несамовита енергетика, тут історія, місто Котляревського, Сковороди, місто, яке надихає. Сьогодні отримав неабияке задоволення від перебування у садибі Котляревського. Я там був вже вдруге. Заходжу в цю садибу і такі відчуття, аж мурахи по шкірі… Не знаю чому. Дуже сильна енергетика.