Ви тут:
Суспільство Україна 

Комфортні температурні умови у школах на 50% підвищують продуктивність навчання, – Лев Парцхаладзе

Комфортна температура у класі, якісне повітря, необхідний рівень освітлення у школах підвищують продуктивність навчання школярів на 50% та сприяють їх успішності.

Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе, пише Мінрегіон.

“Дослідження Манчестерського університету щодо впливу середовища на ефективність навчання показало, що якість повітря, температура та освітлення на 50% підвищують продуктивність роботи учнів і вчителів. Тому одним із найголовніших принципів Нового Освітнього Простору (НОП) є енергоефективність – впровадження сучасних рішень, технологій та матеріалів для утеплення класів та інших приміщень навчальних закладів”, – сказав він.

Лев Парцхаладзе підкреслив, що з 1 вересня в дію вступили оновлені державні будівельні норми щодо проектування шкіл (ДБН В.2.2-3:2018 “Будинки і споруди. Заклади освіти”), які, зокрема, передбачають проведення обов’язкової енергомодернізації будівель при їх будівництві або реконструкції.

“Тепло і комфорт у школах – одна з найголовніших умов. У нових ДБН щодо шкіл прописано європейські вимоги до енергоефективності та використання сучасних енергозберігаючих заходів, які впроваджені у багатьох країнах Європи та світу. Тепер ми це обов’язково робимо і в наших школах. Також працюємо над тим, щоб в кожному класі була проведена вентиляція, встановлений рекуператор, щоб в класі завжди було свіже повітря. Це теж важливо”, – відмітив заступник Міністра.

Завдяки таким змінам:

  • температура у класах стане комфортною. Адже сьогодні у багатьох школах температура у класах взимку не перевищує 16 градусів.
  • на 20-30% підвищиться економія коштів на енергоресурси;
  • мінімум на 20% збільшиться строк експлуатації таких будівель. Якщо сьогодні приблизний строк експлуатації складає 100 років, то відповідні заходи з енергомодернізації продовжують їм життя ще на 20-25 років.

ДБН розповсюджуються на проектування нових і реконструкцію існуючих будинків закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої та післядипломної освіти, а також навчальних комплексів.

Нагадаємо, вже майже 300 шкіл та дитячих садків в Україні впроваджують принципи Нового Освітнього Простору: енергоефективність, сучасне обладнання, мотивуючий простір, безбар‘єрність.

Довідково

Новий Освітній Простір #НОП – проект, який реалізує Мінрегіон спільно з Міністерством освіти і науки України та ініціативною владою на місцях в рамках реформи освіти Нова Українська Школа.

Принципи НОП:

  • енергоефективність;
  • сучасне обладнання;
  • мотивуючий простір;
  • безбар’єрність.