Ви тут:
Суспільство Україна 

Тарифна політика Укрзалізниці має бути вдосконалена, – Андрій Рязанцев

Тарифи на перевезення вантажів у вагонах Укрзалізниці залишаються на 87% нижчими, ніж у вагонах приватних власників. Нерідко кошти від перевезень не покривають навіть їх собівартість. Тому залізничники виступають за вдосконалення тарифної політики, яка дасть змогу компанії і надалі оновлювати рухомий склад та інфраструктуру. Про це заявив директор з економіки і фінансів ПАТ “Укрзалізниця” Андрій Рязанцев, повідомляє прес-служба підприємства.

За його словами, можна навести безліч прикладів, коли вартість перевезень у приватних вагонах практично вдвічі перевищує вартість перевезення у вагонах Укрзалізниці, при цьому власники рухомого складу витрачають ті ж кошти на його організацію.

“Перевезення вати мінеральної від станції Фастів до станції Гребінка в критому вагоні Укрзалізниці обійдеться вантажовласнику в 11,7 тис. грн, а у вагоні приватного оператора – 18 тис. грн. Інший приклад: перевезення кам’яного вугілля від станції Іваничі до станції Соснівка у піввагоні Укрзалізниці коштує вантажовласнику майже 4,2 тис. грн, а у приватному вагоні – майже 11,4 тис. грн”, – зазначив Андрій Рязанцев.

Для відновлення конкуренції на ринку вантажних перевезень та ліквідації дефіциту вагонів Укрзалізниця пропонує уніфікувати тарифи на повернення порожнього вагона й замість застосування відповідних коефіцієнтів, що залежать від виду вантажу, який перевозився вагоном, ввести єдиний тариф.

“Маємо атавізми в нашій тарифній політиці, що суперечать не лише законам економіки, а й здоровому глузду, коли за однакову роботу повинні виставляти клієнтам різні тарифи. Наприклад, за повернення порожніх вагонів виставляємо клієнтам різні тарифи в залежності від того, який вантаж перевозив вагон. Хоча насправді тариф має залежати виключно від собівартості перевезень з урахуванням мінімальної рентабельності”, – повідомив головний фінансист Укрзалізниці.

Саме тому Укрзалізниця ініціює відповідні зміни з уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів. Пропозиції представлені вантажовідправникам та розміщені для оприлюднення встановленим порядком. Укрзалізниця виступає за публічний діалог зі своїми стейкхолдерами для визначення прийнятного варіанту, що дозволить розвиватися всім – як перевізнику, так і його клієнтам.

Також він нагадав, що на початку 2018 року Укрзалізниця з іншими гравцями ринку домовлялася, що буде поступово виходити на ринкову вартість перевезень.

“Укрзалізниця – комерційна компанія, яка має надавати якісні послуги й виставляти справедливі рахунки, що дозволять компанії оновлюватися. Ми вже зробили достатньо багато кроків, що демонструють бізнесу прозорість у розподіленні коштів від індексації тарифів – усі вони йдуть виключно на оновлення рухомого складу та інфраструктури. Тому не до кінця розуміємо, коли наші ініціативи наражаються на безпідставну критику з боку партнерів”, – розповів Андрій Рязанцев.

Нагадаємо, у 2016-2018 роках Укрзалізниця оновила на 15 % парк вантажних вагонів. Крім цього, вже цього року компанія отримає 30 нових локомотивів General Electric. Також Науково-технічна рада Укрзалізниці аналізує, які з новітніх електровозів можуть стати на заміну застарілому парку, щоб розпочати оновлення цього сегменту, та багато іншого.