Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

На Полтавщині жертвами телефонних шахраїв з початку року стали близько 150 громадян

У більшості випадків телефонували (псевдо-) поліцейські та банківські працівники. Рідше, але такі факти також мали місце – (псевдо-) податківці, організатори розіграшів цінних призів. Про це повідомили у ГУ НП у Полтавській області.

Шахраї під маскою “поліцейських” завзято переконували потерпілих, що родичі потребують їхньої допомоги – або їм загрожує кримінальна відповідальність за зберігання наркотиків, або потрібні кошти на лікування постраждалих в ДТП.

Ціна «питання» – кілька тисяч гривень (переважно від 1 тисячі до 10 тисяч). Гроші віддавали, зазвичай, у два способи – перераховували на банківську карту або передавали «кур’єром». Роль останнього  виконували як спільники шахрая, так і випадкові люди – приміром, таксист (під час виконання замовлення), студент (під приводом виконання послуги за винагороду) тощо.

Телефонних аферистів називають «соціальними інженерами». Вони добре розуміються на психології жертви і вміють маніпулювати емоціями – страхом за життя і майбутнє близьких, азартом та жагою збагачення (шансом отримати цінний приз – автомобіль, квартиру, гроші тощо). 

Такі «інженери» доволі легко визначають кого можна втягнути у свою гру, а в кого є імунітет – тобто знання і досвід, який дозволить легко вивести пройдисвіта на «чисту воду» і вчасно припинити розмову.

ЯК НЕ СТАТИ НАСТУПНИМ – запам’ятати основні правила: 

•    Правоохоронці телефонують, щоб поінформувати або викликати до відділу поліції 
•    Якщо вимагають гроші або інші послуги, необхідно негайно обірвати розмову. 
•    Знайдіть 5 хвилин, щоб перевірити отриману інформацію: 

–    ПРО РОДИЧА – зателефонуйте близькій людині, загляніть до її кімнати чи зв’яжіться з друзями; 

–   ПРО ЦІННИЙ ПРИЗ – зайдіть на офіційний сайт розпорядника розіграшу, зв’яжіться з організаторами, вимагайте копії документів, ознайомтеся з думками інших людей на форумах або в соцмережах;

–    ПРО ОПЕРАЦІЇ З БАНКІВСЬКИМИ КАРТКАМИ – зателефонуйте на номер гарячої лінії або контакт-центру (вказані на зворотному боці пластикової картки), нікому не повідомляйте персональні дані платіжної карти (PIN-код, термін дії карти, CVV2 або CVC2 код)

•    Обов’язково запам’ятайте номер шахрая (збережіть переписку з ним, фіскальні або товарні чеки тощо) та негайно телефонуйте до поліції. 

Не поспішайте в діях, виявляйте обачливість та нехай поінформованість буде вашою надійною «зброєю у війні» з шахраями.