Ви тут:
Полтавщина Прес-релізи Суспільство 

Економія на закупівлях Полтавської міськради: хто і скільки?

Економія бюджетних коштів являє собою різницю між плановою вартістю того, скільки хотів витрати на товар, роботу чи послугу замовник та сумою укладеного договору в результаті торгів. У системі публічних закупівель економію можна відслідкувати при проведенні відкритих та допорогових торгів, переговорної процедури. Інститут аналітики та адвокації проаналізував кількісні показники закупівель замовників підпорядкованих Полтавській міській раді.

Загалом, Полтавська міська рада включає в себе більше 50 окремих замовників, які проводили закупівлі через електронну систему Prozorro. У 2017 році усі вони уклали більше 3 тисяч договорів на майже 1,5 млрд грн, зекономивши при цьому 30 млн грн.Про це повідомили у прес-служба ГО «Інститут аналітики та адвокації»

В аналітичному центрі також порівняли і показники закупівель замовників Полтавської міської ради за однакові періоди: перші півріччя 2017 та 2018 років.

  • Ми встановили, що кількість та сума укладених договорів у 2018 році більша. Так само організаторам закупівель уже вдалося і більше зекономити коштів у І півріччі цього року. – розповідає керівник напряму публічних закупівель ІАА Поліна Колганова. – Можемо припустити, що на таку позитивну статистику вплинуло проведення більшої кількості відкритих та допорогових торгів порівняно з І півріччям 2017 року. Хоча замовники Полтавської міської ради не перестають надавати перевагу укладанню прямих договорів.

Бюджет міста Полтави «витрачають» головні розпорядники коштів – відповідні управління виконкому та підпорядковані ним замовники. Якщо проаналізувати їх закупівлі, то виявляється, що найбільше другий рік поспіль заощаджує Управління житлово-комунального господарства. У той же час, є структурні підрозділи з нульовими показниками економії.

Відмітимо, що в електронній системі закупівель не має даних про деякі управління виконавчого комітету Полтавської міської ради. Це може бути пов’язано з їх незначними обсягами витратат на закупівлі.

В Інституті аналітики та адвокації радять замовникам проводити більше конкурентних процедур закупівель. Це дозволить не лише прозоро обирати виконавців, а й заощадити кошти громади.

На обсяги витрат замовників, також, можуть впливати зміни, які вносяться протягом року до договорів. Вони можуть стосуватися ціни, яка впливає на бюджет кожного окремого розпорядника коштів. Тому в ІАА паралельно перевірили саме цей аспект закупівель. У 2017 році найбільше вносилися зміни щодо:

  • зменшення обсягів (орієнтовно 260 договорів);

  • узгодження зменшення ціни (орієнтовно 90 договорів);

  • зміна ціни за одиницю товару (орієнтовно 70 договорів);

  • зміна ціни у зв’язку із зміною ставок (6 договорів).

За І півріччя 2018 року зміни щодо цін у договорах були наступні:

  • зменшення обсягів (орієнтовно 65 договорів);

  • узгодження зменшення ціни (орієнтовно 52 договорів);

  • зміна ціни за одиницю товару (орієнтовно 45 договорів).

Довідково: Матеріал створений ГО «Інститут аналітики та адвокації» за допомогою професійного модуля аналітики http://bipro.prozorro.org за співпраці з Європейським Союзом у рамках проекту «Партнери по розширенню прав та можливостей». Зміст цього документу є відповідальністю виключно Інституту аналітики та адвокації у проекті PiE і ніяким чином не може сприйматися, як погляд Європейського Союзу