Як не стати жертвою телефонного шахрайства – поради від працівників поліції Полтавщини
Мобільні телефони не лише полегшили спілкування між абонентами, але і стали інструментом у такому виді злочину, як телефонне шахрайство.
Схеми таких обманів прості, а вирішальним фактором успіху зловмисника стають гра на емоціях потенційного потерпілого та раптовість самого дзвінка.
• “Ваш син потрапив у ДТП”;
• “Ваш син у поліції”;
• “Ваш син чи донька у лікарні, потрібні гроші на операцію”;
• “З вашою банківською карткою проблеми, надайте дані для захисту” –
Саме такими словами найчастіше розпочинають розмову аферисти. Найчастіше, телефонують на мобільний увечері або вночі.
Якщо абонент починає нервувати, розпитувати подробиці – шахрай тріумфує – жертва «на гачку». Аферисти – хороші психологи, не дають людині вийти зі стресової ситуації, ведуть діалог так, що потерпілі погоджуються допомогти родичеві і слухняно виконують поради «доброго» посередника. Найчастіше, шахраї просять не відключати телефон, щоб позбавити людину можливості передзвонити родичам і з’ясувати справжню картину. А інколи міняють голос і представляються родичами.
Мета одна – виманити з вас гроші, які ви повинні, «рятуючи» родича, переказати на певний банківський розрахунок або перевести на названу шахраями сім-карту.
Лише упродовж вихідних жертвами подібних видів шахрайства стали мешканці різних населених пунктів Полтавщини. Зокрема,
– 31-річна полтавка дала покористуватися телефоном і втратила 9800 гривень;
– 36-річний кременчужанин, під приводом купівлі мобільного телефона через інтернет-сайт, сплатив шахраю майже 15 тисяч гривень;
– 28-річний полтавець перерахував через термінал 10 тисяч гривень;
– 32-річний полтавець перерахував через “Приват-24” 16 тисяч гривень;
– 46-річний машівчанин після спілкування із лжебанківським працівником втратив з картки 19500 гривень;
– 59-річна жінка з Хорольщини перерахувала 30 тисяч гривень на порятунок сина, що потрапив у вигадане ДТП.
Щоб не стати жертвою таких шахраїв, треба слідувати наступним правилам:
• Перш за все, не впадайте в паніку і не поспішайте виконувати умови аферистів.
• У таких випадках ніколи не називайте своїх близьких на ім’я. Попросіть людину, яка представилася працівником поліції, назвати прізвище, ім’я, по батькові і дату народження затриманого родича. Практично в 100 відсотках випадків такою інформацією злочинці не володіють і ваш номер набрали шляхом випадкового набору.
• Уточніть, в якому саме відділі поліції знаходиться ваш син або родич, після чого передзвоніть в поліцію (телефон чергової частини «102») і перевірте інформацію, що є у вас.
• Спробуйте якнайскоріше передзвонити тому, хто «потребує негайної допомоги», або людям, які можуть в даний момент бути поруч і підтвердити або спростувати те, що трапилося.
• Ні в якому разі не надавайте нікому жодної інформації про себе, своїх рідних, а також про банківські рахунки чи картки
• Не перераховуйте гроші за товар, якщо ви купляєте його через мережу інтернет, доки його вам не оставлять!
Якщо ви або ваші знайомі все ж потрапили у ситуацію, коли незнайомі люди, представляючись різними професіями, вимагають у вас гроші за вирішення яких-небудь питань, негайно дзвоніть у поліцію та повідомте всю наявну інформацію про зловмисника.
Це далеко не повний перелік елементарних заходів безпеки, які допоможуть вам уникнути шахрайства! Тож будьте пильними і не дайте себе ошукати!