Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство 

Українсько-швейцарський проект з підготовки сантехніків планують продовжити ще на 4 роки

В Україні завершився українсько-швейцарський проект, спрямований на підвищення якості підготовки сантехніків. У Полтаві програму втілювали на базі Полтавського вищого міжрегіонального професійного училища. Про це йдеться на сайті МОН.

У межах проекту на базі закладів профосвіти були відкриті навчально-практичні центри, оновлено держстандарт з професії сантехніка, розроблено тренінгові програми для викладачів та майстрів, створено нові посібники. Зараз розглядається можливість продовження проекту.

Про це йшлося під час фінального засідання Наглядової ради українсько-швейцарського проекту “Державно-приватне партнерство для поліпшення санітарно-технічної освіти в Україні”.

Українсько-швейцарський проект тривав 4 роки, під час якого було відкрито 6 навчально-практичних центрів. Їх наповнили сучасним обладнанням та провели майстер-класи щодо роботи з ним. Крім того, на базі оновленого держстандарту створено 7 навчальних посібників з предметів “Водовідведення”, “Водопостачання”, “Креслення”, “Основи матеріалознавства”, “Опалення”, “Основи слюсарної справи”, “Труби та арматура”. Їх наклад – 400 примірників кожен. Передбачається, що комплекти таких підручників передадуть для використання до закладів-учасників проекту.

“Ми вдячні швейцарським партнерам за тривалу співпрацю та підтримку. Заклади, на базі яких створені навчально-практичні центри, показали позитивні результати. Це стало стимулом для відкриття ще 19 НПЦ за кошти державного та місцевих бюджетів. Таким чином нам вдалось утворити мережу центрів з професії “Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування” у кожній області. Зараз модернізація профосвіти лише набирає обертів: прийнято проект концептуальних засад реформування профосвіти «Сучасна професійна освіта», працює робоча група над підготовкою проекту закону “Про професійну (професійно-технічну) освіту”. Завдяки позитивним результатам проекту, ми плануємо продовжити його ще на 4 роки. У разі переходу проекту до наступного етапу ми зі свого боку докладемо максимум зусиль, щоб створити належні умови для його розвитку”, – зазначив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей.

До проекту мають увійти кілька новацій. Серед них – обов’язкова наявність елементів дуальної освіти у закладі, сприяння працевлаштуванню випускників за фахом та моніторинг їх успішності, впровадження незалежної кваліфікаційної оцінки викладачів та майстрів тощо.

Планується також покращити ефективність роботи навчально-практичних центрів,щоб вони могли надавати якісні платні послуги, зокрема, проводити підвищення кваліфікації фахівців.

Передбачається, що строк реалізації наступного етапу проекту становитиме 4 роки. Рішення про його продовження мають ухвалити у вересні-жовтні цього року.