Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

“Гендерна абетка” та “фемінітиви”: у Полтаві провели “Гендерну медіа-кавʼярню”

Питання гендерної чутливості полтавських та всеукраїнських медіа обговорили на заході, що відбувся у форматі медіа-кав’ярні в Полтаві. На неї запросили місцевих журналістів, серед яких переважну більшість становили жінки.

Координатор Волинського прес-клубу Богдана Стельмах презентувала дані моніторингу друкованих та інтернет-медіа за період лютий — серпень 2017 року. За їх результатами вдалося вивести індекс гендерної чутливості українських медіа, сформований уперше в Україні (на підставі аналізу публікацій у 220 друкованих та інтернет-виданнях 22 областей). У Полтавській області він становить 26%.

Оцінювали, наскільки часто журналісти обирають в якості експерта чоловіка чи жінку, щоб отримати коментар, хто частіше стає героєм публікацій, чи вживають фемінітиви. Так, зʼясувалось, що експерти жінки переважають у сферах медицини, освіти, культури, тобто традиційно менш престижних, а в політиці, економіці — чоловіки. Проте і тут діяли об`єктивні чинники: чим вища посада у будь-якій сфері, тим більше чоловіків.

Жваве обговорення викликала тема вживання фемінітивів. Журналісти розповідали, що інтервʼюйовані жінки досить часто самі заперечували, щоб їх називали, скажімо, «директоркою», а не «директором». До речі, індекс вижавння фемінітивів у медіа Полтавщини — 15%.

«Ми провели опитування, як люди ставляться до фемінітивів. Як не дивно, найприхильніше ставлення у людей середнього віку, тоді як молодь і особи пенсійного віку налаштовані щодо цього скептично», – розповіла координатор Полтавського прес-клубу, експерт з моніторингу Ірина Курочка.

На завершення присутнім журналістам презентували видання «Гендерна абетка для українських медіа» та запропонували підписати декларацію щодо дотримання гендерного балансу в публікаціях.