Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

“Від демократії в школі до демократії в громаді”: хакатон у Полтаві

З 2016 року на Полтавщині та ще у 8 областях реалізовуєтсья швейцарсько-український проект «Розвиток Громадянських компетентностей в Україні — DOCCU». В рамках проекту у Полтаві стартував DOCCU-Хакатон «Від демократії в школі до демократії в громаді». Понад 100 учасників — учні, вчителі, керівники шкіл, батьківської громадськості та місцевої влади Полтавської та Луганської областей — обʼєдналися у 6 груп, щоб напрацювати 10 кроків до демократизації школи.

На відкритті до учасників з вітальним словом звернулися ректор Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Віталій Зелюк, проректор з навчальної роботи Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Олексій Данильєв, що очолив делегацію з Луганщини, виконавчий директор Полтавської обласної асоціації органів місцевого самоврядування Володимир Микійчук. Посередництвом скайп-звʼязку вітання передав керівник проекту, професор Цюріхського педагогічного університету Рольф Голлоб (Швейцарія). Усі вони наголошували на важливості підтримки дієвої взаємодії «Школа — влада – громада».

Демократія в школі не означає вседозволеність, зазначає керівник проекту, голова ГО «Розвиток Громадянських компетентностей в Україні» Наталія Протасова:

«Насамперед це взаємозвʼязок між дітьми, батьками і вчителями, це взаємодія навчального закладу з громадою. Довший час панувала думка, що в школі діти тільки готуються до життя, а потім уже будуть активними чи ні. Насправді ж вони вже живуть ці 10-11 років, і якщо ми хочемо, щоб у них виробилося власне бачення проблем, щоб їх цікавило життя громади — треба створювати умови в школі. Можна вивчати про демократію в школі, але чого варте таке знання, якщо вийшовши з класу, не бачити демократичної атмосфери в школі, демократичного середовища в громаді, не брати в ній участь?»

В рамках хакатону відбулася публічна дискусія «Школа — центр демократичної громади: програма-мінімум». Зокрема, обговорили концепцію Нової української школи, сучасні методі демократичної освіти та роль демократичної школи у становленні громад. 

За результатами презентують напрацювання “10 кроків до школи дієвої демократії”.