Ви тут:
Полтавщина Прес-релізи Суспільство 

«Про діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації», – Олег Тимченко

«Про діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації», – Олег Тимченко

Незаконне заволодіння бізнесом, правами на власність юридичних та фізичних осіб негативно впливає на інвестиційний клімат в Україні та на впевненість громадян в майбутньому. З метою захищеності прав власності, як об’єктів нерухомості, так і корпоративних прав, виникла необхідність у законодавчому врегулюванні такого питання.

2 листопада 2016 року набрав чинності Закон України « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» від 06.10.2016 № 1666-VIII, так званий «антирейдерський закон», головною метою якого є ліквідація рейдерських схем та посилення захисту бізнесу та нерухомості.

Також, «антирейдерський закон» спрямований на реформування системи державної реєстрації в Україні та удосконалення сучасного та дієвого механізму адміністративного оскарження рішень, дій та бездіяльності державних реєстраторів.

Відповідно до норм статті 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та статті 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі – Закони) рішення, дії або бездіяльність у сфері державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.

Відтак, кожна особа, яка вважає що її права у сфері державної реєстрації  нерухомості, а також бізнесу порушені, може звернутися до Міністерства юстиції України чи його територіального органу з відповідною скаргою.

Скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації або територіального органу Міністерства юстиції України подається у письмовій формі та має містити:

1) повне найменування (ім’я) скаржника, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім’я) представника скаржника, якщо скарга подається представником;

2) реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується (якщо скарга подається на дії у сфері державної реєстрації нерухомості);

3) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку скаржника;

4) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;

5) відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, що може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення державного реєстратора та/або внесення відомостей до Державного реєстру прав/ Єдиного державного реєстру;

6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складання скарги.

До скарги додаються засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника у результаті прийняття рішення державним реєстратором (за наявності), а також якщо скарга подається представником скаржника – довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження такого представника, або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку.

Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.

Звертаємо увагу, що у разі недотримання вимог Законів щодо строків подання скарги, а також вимог щодо її оформлення та/або щодо документів, що долучаються до скарги, скарга не підлягає задоволенню.

У разі незгоди з результатом розгляду скарги територіальним органом Міністерства юстиції України особа може оскаржити рішення до Міністерства юстиції України  протягом 15 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.

Таким чином, запроваджена дворівнева процедура адміністративного оскарження рішень, дій та бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації є дієвим механізмом захисту прав власності як нерухомого майна, так і корпоративних прав.

Начальник головного територіального управління юстиції у Полтавській області Олег Тимченко