Ви тут:
Відео Суспільство Цікавинки 

Які фільми найбільше запам’яталися в 2017 році

Цей рік був щедрим на кіноновинки – деякі з них гідно поповнили колекції шедеврів, інші ж, навпаки, хотілося назавжди забути

Традиційно в грудні багато зарубіжних журналів і критиків підводять кінопідсумки, складаючи свої рейтинги найкращих і найгірших новинок.

112.ua  склала власний список найбільш пам’ятних фільмів 2017 року.

До нього увійшли ті картини, з якими наші глядачі вже встигли ознайомитися, а також фільми українського виробництва.

Той, хто біжить по лезу 2049

Медитативний (незважаючи на жанр трилера) майже тригодинний фільм, який є продовженням знаменитої однойменної картини 1982 року, став кращим за визнанням багатьох глядачів. До того ж стрічка увійшла до лонг-листа премії “Оскар” у категорії “Кращий фільм” і тепер має всі шанси потрапити до шорт-листа та номінації. Історія протистояння людей і андроїдів-реплікантів привертає увагу бездоганною вивіреністю візуального ряду, не найгіршим значеннєвим навантаженням і, звичайно, чудовим акторським складом.

Кіборги

Тим часом, коли весь світ знову переживав події Другої світової війни разом з “Дюнкерком”, для українців найбільш значущим фільмом у цій категорії виявилися “Кіборги”. Підтвердженням тому стали і відгуки глядачів, і касові збори першого вік-енду прокату (8,7 млн грн проти 7,9 млн у того ж “Дюнкерка”). Потужна військова драма, знята Ахтемом Сеїтаблаєвим, розповідає про славетних захисників донецького аеропорту. Фільм, який відображає в першу чергу людську, а не технічну сторону війни, заслужено названо головною українською прем’єрою року.

Квадрат

Сатирична драма відображає дивні взаємини світу сучасного мистецтва з суспільством. Уїдлива і місцями абсурдна правда, виведена фільмом на перший план, одночасно смішить і змушує задуматися. Картина отримала “Золоту пальмову гілку” Каннського кінофестивалю і вже увійшла до шорт-листа “Оскара” в категорії “Кращий фільм іноземною мовою”.

Зоряні війни: Останні джедаї

Одна з найбільш очікуваних прем’єр цього року розділила глядачів на два табори: одна частина прихильників назвала восьмий епізод найгіршим фільмом серії, друга – кращим з часів картини “Імперія завдає удару у відповідь”. Так чи інакше, більшість критиків одноголосно назвали “Останніх джедаїв” справжнім проривом у “зірковій” історії і похвалили режисера Раяна Джонсона за сміливе зміщення акцентів і величезну кількість нововведень. Картина вже увійшла до шорт-листа фільмів, що претендують на “Оскар” у традиційній для саги категорії “Кращі візуальні ефекти”.

Тор: Раґнарок

Ще один приємний сюрприз цього року – третя частина історії про бога грому і блискавки Тора. Картина визнана найсмішнішою як мінімум у своїй серії, якщо не у всьому кінематографічному всесвіті Marvel. Блондинисте божество з’являється в картині в новому образі, блищить зухвало хорошою фізичною формою й іскрометним гумором, а продуманість і вдалий кастинг інших персонажів відмінно доповнюють фільм, закладаючи тим самим міцну цеглинку у фундамент комікс-кіно.

Сторожова застава

Черговий доказ того, що цей рік виявився дуже вдалим для нашого кінематографу. Перше українське фентезі вийшло достойним представником казкового жанру і зібрало рекордну для вітчизняного фільму кількість глядачів та грошей у прокаті (за місяць понад 18,5 млн грн). Картина, що розповідає про українських супергероїв – богатирів, продемонструвала хорошу акторську гру, детально опрацьовані костюми і декорації, а також спецефекти голлівудського рівня.

Пастка

Мабуть, найнесподіваніший фільм, який посів не менш міцну позицію в списку кращих кіноробіт року, що минає. Малобюджетна картина стала справжньою сенсацією – нічим не помітний на перший погляд фільм жахів виявився потужною соціальною драмою, високо оціненою і кінознавцями (головний приз Кінофестивалю незалежного кіно і телебачення Gotham Awards), і глядачами (понад 250 млн дол. прибутку при бюджеті в 4,5 млн). Більш того, стрічка вже встигла отримати номінацію на “Золотий глобус” (тільки чомусь як комедія) та навіть увійшла до лонг-листа “Оскара” в категорії “Кращий фільм”.

Трансформери: Останній лицар

А ось п’ята частина франшизи про гігантських бойових роботів-машин, навпаки, не здобула любові ні публіки, ні критиків. І якщо перші хоча б продемонстрували до картини якийсь інтерес, дозволивши їй зібрати в прокаті близько 600 млн дол. при бюджеті в 217 млн, другі ж відверто затаврували “Останніх лицарів”, назвавши їх “дном бочки з отрутою” і звинувативши режисера в тотальному переборі з штампами і кліше. У свою чергу виконавець головної ролі Марк Волерг заявив, що не має наміру далі співпрацювати з проектом: “Це буде мій заключний фільм, і мені нарешті повернуть моє життя”.

Валеріан і місто тисячі планет

На жаль, не припав до смаку глядачам і найдорожчий європейський фільм в історії, знятий прославленим режисером Люком Бессоном за популярним у Франції науково-фантастичним коміксом. Незважаючи на сюжетне міжгалактичне шпигунство, величезну кількість спецефектів та участь сліпучої Кари Делевінь, картина не тільки провалилася в прокаті, але й отримала від критиків принизливі ярлики “Валеріан і місто тисячі розчарувань” та “5 елемент на стероїдах”.

Темна вежа

Не меншим розчаруванням цього року стала постановка однойменного циклу романів короля жахів Стівена Кінга. Кіноверсія історії про міфічного стрільця, що стоїть на варті добра і захищає світ від руйнування, визнана відверто слабкою та такою, що абсолютно не передає дух куди більш сильного оригіналу. На відміну від того ж “Воно”, яке зібрало цьогоріч непогані відгуки та рекордну для фільму жахів касу (близько 666 млн дол.), “Темна вежа” була названа однією з найгірших екранізацій кінгівських романів.

Читайте також