Ви тут:
Медицина Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

Полтавщину відвідав заступник Міністра з регіонального розвитку та ЖКГ Лев Парцхаладзе

Полтавщину відвідав заступник Міністра з регіонального розвитку та ЖКГ Лев Парцхаладзе

Сьогодні Полтаву відвідав заступник міністра регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Лев Парцхаладзе. Спільно з очільниками Полтавської ОДА  – першим заступником голови Полтавської ОДА Андрієм Пісоцьким, директором Департаменту економічного розвитку, торгівлі та залучення інвестицій Полтавської ОДА Інною Іщенко він провів виїзну нараду.

Розпочали роботу з огляду кардіоцентру, де фахівці закладу презентували свої здобутки та розповіли заступнику міністра про медичну ситуацію в області. Зокрема, представили карту захворюваності по районах.

Потому делегація перемістилася до Центру екстреної швидкої медичної допомоги. Там вони оглянули робочі аудиторії, а тоді перейшли до актової зали для обговорення поточної ситуації в медицині, а саме акцентували увагу на її стані у сільській місцевості.

Зокрема, у ході цього обговорення змоделювали ситуацію, що стосується Програми “Електронний пацієнт”. Так, голова Гадяцької РДА Олексій Матюшенко спільно із помічницею представили презентацію на цю тему. У режимі реального часу і у доступній кожному формі вони показали як вона працює – є така собі електронна картка пацієнта, електронні запис до лікаря та черга, аналіз результатів, встановлення діагнозу і навіть виписка кількох електронних рецептів, з яких пацієнт обирає доступний для нього.

Як повідомив Матюшенко, за півтора роки роботи Програми “Електронний пацієнт”, мешканці Гадяча звикли до подібного “відвідування” лікарень. Із 56 тисяч людей 15 скористалися цією послугою. Графік роботи кабінету/лікаря крім госпіталізації включає ще й профогляд. Олексій Матюшенко зауважив, що за півроку роботи відвідуваність  складала 50%:

“Ми дійшли висновку, що завдяки такій програмі значно покращився контроль над витратами на одного пацієнта при щорічному звіті. Онлайн консультація лікаря полегшила роботу спеціалістів та й самих пацієнтів. Менше людей консультується в обласній лікарні. Хочу зазначити, що тепер можна отримати і скайп-пораду. Ми довго до цього йшли.

Обладнали два комп’ютерні класи, навчали лікарів програмному забезпеченню, відповідної грамоти. Тоді, відвідавши Польщу і поспілкувавшись з тамтешніми колегами я зрозумів, що вчити треба не лікарів, а медичних сестер. Бо доктор не може одночасно приймати людину і “клацати” в програмі. Тому перейшли уже на такий етап і процес, як-то кажуть, пішов швидше”.

Олексій Матюшенко повідомив про наявність у їхній амбулаторії аналізаторів – наразі є 7 біохімічних (у майбутньому планують забезпечити стовідсотково), 6 кардіографів, апарат ШВЛ (штучної вентиляції легень). Останній, за словами голови Гадяцької РДА, “врятував” два дитячих життя. Це саме той результат роботи, який свідчить про продуктивну працю лікарів районної лікарні.

“Створення комфорту для пацієнта – наше гасло. Адже престиж лікаря, доплата за працю, кадрове забезпечення, якість медпослуг і відповідне поліпшення здоров’я населення – ті фактори, на які ми рівняємося”, – додав Олексій Матюшенко.

На розвиток програми витратили 7 млн грн. Швидкий обмін даними забезпечує система “стаціонар – амбулаторія – ЦРЛ”, яка значно полегшує роботу фахівців.

Також головний лікар Київської центру телемедицини Віталій Осташко, презентував мобільний набір лікаря, який полегшить роботу спеціаліста під час термінового виклику.

Заступник міністра Лев Парцхаладзе подякував Олексію Матюшенку за проведену роботу і закликав полтавських колег до дій із запровадження Програми “Електронний пацієнт” в інших районах області.

У свою чергу він представив публіці свої доробки, розказавши деякі плани дій у галузі. Так, він запропонував встановити Центри безпеки громадян. Спільно з МВС та ДСНС Мінрегіон розвитку та ЖКГ створили типові рішення для відповідних дій. На прикладі обласних центрів та районів, він показав як можуть працювати такі заклади.

Також він наголосив на важливості створення сучасних Центрів надання адміністративних послуг у всіх районах країни:

“Створення сучасних ЦНАПів – ось головна мета. Варто розробити комфортні центри, які матимуть єдині стандарти: вимоги до приміщень, технічне оснащення, бізнес-процеси, програмне забезпечення, пошук та навчання персоналу. Тоді всі послуги в прозорому центрі надаватимуть швидко та зручно для відвідувачів”.

Перейти до вмісту