Ви тут:
Прес-релізи 

Заступник начальника головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації – начальник Управління державної реєстрації Людмила Григор’єва : «Про діяльність комісій по розгляду скарг у сфері державної реєстрації та реалізації положень «Антирейдерського закону» на практиці»

Заступник начальника головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації – начальник Управління державної реєстрації Людмила Григор’єва : «Про діяльність комісій по розгляду скарг у сфері державної реєстрації та реалізації положень «Антирейдерського закону» на практиці»

У жовтні 2016 року Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» від 06.10.2016 № 1666-VIII було внесено зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», зокрема, щодо здійснення Міністерством юстиції України постійного моніторингу реєстраційних дій.

Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 № 990 затверджено «Порядок здійснення контролю у сфері державної реєстрації» (далі – Порядок), який визначає підстави та критерії проведення моніторингу реєстраційних дій.

Так, Міністерство юстиції України здійснюватиме контроль за діяльністю суб’єктів державної реєстрації та державних реєстраторів не тільки при розгляді скарг на рішення, дії або бездіяльність у сфері державної реєстрації, а й шляхом постійного моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань та Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Згідно Порядку контроль у сфері державної реєстрації здійснюється шляхом:

– розгляду скарг, поданих відповідно до Закону України «Про звернення громадян» (у строки встановлені даним законом);

– розгляду обґрунтованих подань територіальних органів Мін’юсту (у строк, що не перевищує 20 робочих днів);

– моніторингу реєстраційних дій в реєстрах.

Виявлені в процесі моніторингу порушення порядку державної реєстрації є підставою для проведення Міністерством юстиції України камеральної перевірки державних реєстраторів та/або суб’єктів державної реєстрації.

За результатами проведення перевірок державних реєстраторів чи суб’єктів державної реєстрації прав Міністерство юстиції України у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації прав державними реєстраторами, уповноваженими особами суб’єктів державної реєстрації прав приймає вмотивоване рішення про:

1) тимчасове блокування доступу державного реєстратора, уповноваженої особи суб’єкта державної реєстрації прав до Державного реєстру прав;

2) анулювання доступу державного реєстратора, уповноваженої особи суб’єкта державної реєстрації прав до Державного реєстру прав;

3) притягнення до адміністративної відповідальності державного реєстратора, уповноваженої особи суб’єкта державної реєстрації прав;

4) направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю;

5) скасування акредитації суб’єкта державної реєстрації прав.

Відповідні зміни є ще одним кроком у напрямку запровадження європейських стандартів захисту прав власності, економічних інтересів громадян та інвесторів.

Перейти до вмісту