Ви тут:
Прес-релізи Суспільство Україна 

Що потрібно враховувати при формуванні місцевих освітніх бюджетів?

Що потрібно враховувати при формуванні місцевих освітніх бюджетів?

dsc_102124 листопада під час Всеукраїнської наради за участю Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич голова Рівненської обласної ради Микола Драганчук порушив питання освітньої субвенції у 2017 році. Пані Міністр назвала його болючим та анонсувала подальші напрямки реалізації освітньої політики в умовах децентралізації влади в Україні.

Голова Рівненської обласної ради Микола Драганчук привітав пані Міністра та освітян від себе особисто та депутатського корпусу і побажав учасникам наради плідної роботи. У зв’язку із оприлюдненням проекту Держбюджету на 2017 рік, Микола Драганчук зупинився на намірах Уряду щодо освітньої субвенції, яка буде виділятися тільки на заробітну плату педагогічним працівникам.

– Ця всеукраїнська нарада, думаю ви зі мною погодитися, особливо актуальна для галузі, виходячи з нових умов бюджетної децентралізації. Прикметно, що вона відбувається напередодні прийняття Державного бюджету України. На плечі місцевих бюджетів лягають сплата комунальних послуг, зарплата технічному персоналу, ремонт приміщень, а також інші видатки. Але, мабуть, не враховується сама спроможність цих місцевих бюджетів. Є питання по профтехосвіті. Ми вже на рівні області також пізнали деякі проблеми, коли невчасно виплачувалася заробітна плата працівникам, стипендії студентам, – акцентував голова Рівненської обласної ради Микола Драганчук.

dsc_1050

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич відмітила, що ми багато речей робимо, торуючи шлях вперше. І, крім того, розрулюючи системні помилки, зокрема й ту, що була зроблена з професійно-технічною освітою, коли ці заклади передали на бюджети міст обласного значення.

– Я погоджуюся, Миколо Миколайовичу, що, мабуть, питання субвенції 2017 року є одним з найбільш проблемних. Тому що це теж новація. Це не є новація для Європи і для всіх країн, які пережили децентралізацію фінансових ресурсів, де податки в такому вигляді як у нас розподіляються на місцях. І по ідеї воно мало б працювати. Тільки у нас дуже багато речей, які пов’язані з надходженням податків, до кінця ще не сформовані, наприклад реєстри нерухомості – для того, щоб платився податок за нерухомість. Тому всі розуміємо, що ситуація на місцях у громадах є різна – одні мають доходи, бо на їхній території розташовані певні підприємства і є можливість отримати ті доходи, інші їх не мають. І тому я вже від цього болючого питання почну, – розповіла пані Міністр, окреслюючи перспективи 2017 року. – Міністерство освіти і науки найбільше дискутує з Міністерством фінансів по розподілу освітньої субвенції, тому що там проблема не тільки в тому, що це покриває зарплату педагогічних працівників, але й проблема ще полягає в тому, як саме розподіляється субвенція між територіальними одиницями.

Разом з тим Лілія Гриневич повідомила, що «подушкою» є ще 14 млрд.грн. додаткових дотацій для органів місцевого самоврядування у випадку низьких доходів:
– Єдине, на чому ми наполягаємо, щоби розподіл цих 14 мільярдів і ставився в залежність від низьких доходів. Тому що не може бути, щоб це було розподілено однаково. Адже в одних великий дохід, а в інших малий.

Тому не буде легко у 2017 році. Плюс зростання комунальних видатків. Ми маємо також забезпечити зростання заробітної плати. А освітня субвенція покриває заробітну плату працівників загальної та середньої освіти. На ваших плечах дошкільна та позашкільна освіта. Це також треба враховувати при формуванні місцевих освітніх бюджетів.

Крім цього, ми вже запланували кошти, які є цільовими і будуть у розпорядженні органів місцевого самоврядування – це 200 млн.грн. для співфінансування на закупівлю шкільних автобусів, 300 млн.грн. як співфінансування на закупівлю обладнання природничих кабінетів та комп’ютерних класів і 300 млн. грн. виключно для об’єднаних територіальних громад. Це будуть точки росту, інвестиції в освітнє середовище. Адже, сподіваюся, що вся освітянська спільнота прониклася ідеєю нової української школи і переорієнтацією від школи, де дитину напихають теоретичними знаннями, до школи, де формують компетентності людини ХХІ століття, – анонсувала Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич, відкриваючи Всеукраїнську нараду за участю керівників обласних управлінь освіти і науки, директорів Інститутів післядипломної педагогічної освіти. Із цього заходу розпочався дводенний візит на Рівненщину пані Міністра.

Головним питанням стало обговорення змісту освітніх реформ та підбиття підсумків календарного року.

Перейти до вмісту